بجنورد- مدیر کل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی از تمدید اجرای مرحله ۱۲ طرح آمایش اتباع و مهاجران خارجی در استان تا ۱۵دی ماه سالجاری خبر داد.

تمدید اجرای مرحله ۱۲ طرح آمایش اتباع خارجی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، موسی حاجی زاده با بیان این خبر افزود: اجرای این طرح از ۲۵ آذر ماه تا ۴ دی ماه سالجاری در محل دفتر اتباع استانداری برگزار شد و بر اساس ابلاغیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تا تاریخ ۱۵ دی ماه تمدید شد.

وی افزود: اتباع باقی مانده از طرح می توانند به امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مراجعه و در صورت تایید به دفاتر کفالت برای شرکت در طرح معرفی می شوند و صدور کارت انجام می گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲۰ نفر در طرح آمایش در استان شرکت کرده اند که از این تعداد برای ۸۸ نفر کارت آمایش صادر شده است و ۳۲ نفر نیز اتباع جدید شناسایی شد که پرونده آنان به وزارت کشور جهت بررسی و تایید ارسال و به محض دریافت تایید پرونده برای فراخوانی آنان و صدور کارت شناسایی اقدام می شود.

حاجی زاده توضیح داد: مشمولان این طرح اتباع و مهاجرین خارجی دارای کارت آمایش ۱۱ و کارت هویت ۱۰ و برگه تردد بین شهری هستند که اعضای خانواده با حضور سرپرست خانوار در این طرح شرکت کردند.

وی مطرح کرد: طرح آمایش ۱۲ با رویکرد به روزرسانی و کسب حداکثر اطلاعات از پناهندگان جمعی ساکن در کشور در ادامه آمایش های سالیانه با هدف ساماندهی، شناخت ابعاد جمعیتی، تغییرات قابلیت ها، آسیب پذیری ها، نیازمندی ها و امکان مدیریت بر جامعه هدف در راستای منافع و مصالح ملی، اهداف بشردوستانه و انسانی در دستور کار قرار گرفته است.

حاجی زاده بیان داشت: ایجاد بانک اطلاعاتی کارآمد، تمدید اقامت قانومند و فراهم کردن زمینه لازم برای ارائه تسهیلات مربوط به اقامت، اشتغال، خدمات درمانی، خدمات بانکی و ... برای اتباع واجد شرایط در طرح آمایش از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

شایان ذکر است، با توجه به این که اعتبار کارت آمایش ۱۱ اتباع افغانستان و کارت هویت ۱۰ اتباع عراقی در آذر ماه پایان یافته و ارائه هرگونه خدمات در کشور منوط به داشتن کارت آمایش ۱۲ است، بنابراین ضروریست بازماندگان از طرح آمایش ۱۲ حداکثر تا تاریخ ۱۵ دی ماه سال جاری برای دریافت کارتشان به دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.