زاهدان - مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۹ هزار و ۱۴۲ جلد شناسنامه مکانیزه برای شهروندان سیستان و بلوچستان صادر شده که این تعداد ۵۷ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

شناسنامه افزون بر یک و نیم میلیون سیستان و بلوچستانی مکانیزه شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا راحت دهمرده امروز در بین خبرنگاران اظهار داشت: در تمامی ادارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان سامانه صدور شناسنامه مکانیزه راه اندازی شده است به طوری که در این استان دیگر سجل دستی صادر نمی شود.

وی گفت: این نهاد برای رفع مشکل رفت و آمد مردم روستایی با مسیرهای طولانی و صعب العبور به شهرها که موجب دیر ثبتی یا کم ثبتی وقایع حیاتی می شد اقدام به راه اندازی ۵۵ اداره و نمایندگی ثبت احوال در سراسر استان کرده است.

وی ادامه داد: این ادارات ثبت احوال کاملا مکانیزه و تمامی خدمات در لحظه و به صورت آنلاین ارائه می شود.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان از اجرای طرح ثبت ازدواج به صورت الکترونیکی در استان از طریق دفترخانه های اسناد در استان خبر داد و گفت: با انجام این طرح ازدواج و طلاق پس از ثبت در دفاتر به صورت مستقیم بر روی پایگاه ثبت احوال اعمال می شود.

دهمرده با اشاره به اهمیت راه اندازی فیبرنوری در ادارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: فیبر نوری تاکنون در اداره کل و ادارات شهرستان های زاهدان، زابل و هامون راه اندازی شده است.

وی افزود: اجرای فیبرنوری تا پایان سال در شهرستان های ایرانشهر، چابهار و بخش سرباز انجام و همچنین اتصال آنلاین تمامی ادارات و نمایندگی های ثبت احوال در استان به پایگاه داده جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور میسر خواهد شد. مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان آخرین آمار جمعیت این استان را ۲ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۱۲۹ نفر ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.