کرمان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برپایی ۳۳۰ غرفه جهت عرضه کتاب خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌های این هفته برپایی تورهای فرهنگی است.

برگزاری نمایشگاه کتاب در کرمان با برپایی تورهای فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا علیزاده در جلسه هماهنگی جهت برگزاری نمایشگاه کتاب کرمان گفت: شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از ۱۳ دی‌ماه لغایت ۱۹ دی‌ماه بمدت یک هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق واقع در جاده باغین برگزار می‌شود.

وی از آمادگی ۵۰۰ ناشر برای حضور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ۲۰ ناشر از استان کرمان در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این‌که این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: ۴۸ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های جنبی برای نمایشگاه پیش‌بینی شده است، گفت: تاکنون ۲۳ شهرستان برای حضور در این برنامه‌ها اعلام آمادگی کردند ضمن آن‌که برگزاری نشست‌های تخصصی و نقد کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی بخشی از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به این‌که غرفه‌های تخصصی با موضوع اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: روز ملی خواجوی کرمانی به‌عنوان یک شاعر و عارف بزرگ کرمانی در نمایشگاه برگزار می‌شود.

علیزاده با بیان این مطلب که سرانه کتابخوانی در استان ناچیز است، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های استانی فرصتی‌ مناسب برای معرفی کتب جدید هم‌چنین کمک به فرآیند توزیع پخش کتاب است ضمن آن‌که برگزاری نمایشگاه کتاب نقش مهمی در تشویق و ترغیب شهروندان و رونق کتاب به‌عنوان یک محصول فرهنگی خواهد داشت و زمینه ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و دسترسی آسان شهروندان را فراهم می‌کند.

علیزاده اظهار کرد: انجام طرح نظرسنجی از سوی جهاد دانشگاهی استان با همکاری اداره ارشاد اسلامی قابل اهمیت است و ارزیابی عملکرد نمایشگاه کتاب بستگی به این طرح دارد.

وی یادآورد شد: در نمایشگاه  کتاب امسال همچون گذشته تسهیلات برای خرید یارانه‌ای با درصد تخفیف به شهروندان وجود دارد و به‌منظور صرفه‌جویی در وقت و دریافت خدمات بهتر کارت های تخفیف قبل از شروع نمایشگاه از طریق سامانه بن کتاب از تاریخ ۳ تا ۹ دی ماه عرضه می شود و در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان بن در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم‌چنین از برپایی ۳۳۰ غرفه جهت عرضه کتاب خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌های این هفته  برپایی تورهای فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.