مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه چالش‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی امروز را از گسل‌هایی دانست که دشمن امید دارد از طریق تحریک آن به جمهوری اسلامی آسیب بزند و گفت: دشمن تلاش دارد از این فضا استفاده و بلافاصله آن را تبدیل به مسائل سیاسی و امنیتی کند.

مقدم‌فر: چالش‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی، گسل‌هایی است که دشمن می‌خواهد فعال کند

به گزارش قدس آنلاین،  حمیدرضا مقدم‌فر صبح امروز در مراسم گرامیداشت حماسه یوم‌الله ۹ دی در جمع مردم گرگان، با طرح این سؤال که "چرا فتنه ۸۸ بین همه فتنه‌هایی که در ۳۰ سال قبل از آن یعنی در دوران پس از پیروزی انقلاب ایجاد شده، به‌عنوان بزرگترین و اعظم فتنه‌ها محسوب می‌شود؟ "، اظهار داشت: چرا فرمانده کل سپاه پاسداران در این باره گفت شهادت می‌دهم که این فتنه بزرگتر از فتنه ۸ سال دفاع مقدس و حمله صدام به کشور بود؟ در حالی‌که ما در دوران دفاع مقدس هزاران شهید دادیم و خسارت‌ها و هزینه‌های مادی فراوانی متحمل شدیم، اما چرا فتنه ۸۸ بزرگتر از فتنه صدام و فتنه‌هایی مانند فتنه مسعود رجوی و منافقین است؟

کانون همه فتنه‌ها حمله به رهبران الهی است

این کارشناس مسائل استراتژیک در پاسخ به این پرسش گفت: اگر پاسخ به این سؤال به‌درستی روشن شود، عظمت ۹ دی هم روشن هم خواهد شد.

وی افزود: تمام فتنه‌هایی که علیه جبهه حق می‌شود در طول تاریخ، از ۳ هزار سال پیش در زمان موسی و فتنه سامری تا فتنه ۸۸ و بعد از آن ویژگی‌های مشترکی دارد.

مقدم‌فر با بیان اینکه در همه این فتنه‌ها کانون حملات متوجه رهبران الهی است، ادامه داد: جداسازی امت از امام برای تحقق خواست دشمن و تحقق فتنه‌های آنان است که آماج حملات متوجه دو گروه از جامعه است، شامل خواص و مردم بوده که خواص خود به دو بخش مسئولان و نخبگان تقسیم می‌شوند.

دشمن دنبال جداسازی امت از امام است

کارشناس مسائل سیاسی با تشریح حربه دشمن در ایجاد فتنه‌ها افزود: بزرگترین حربه دشمن برای همراه‌سازی مسئولان و نخبگان و مردم، شناسایی گسل‌های جامعه است که باید پس از شناسایی آن گسل‌ها را به حرکت درآورد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز ما به‌ویژه آمریکا، اسرائیل، صهیونیسم، انگلیس و اذناب آمریکا؛ مهارت خوبی در شناسایی گسل‌ها دارند، آنها مسائل درونی و زخم‌های درون نظام و جامعه را خوب رصد می‌کنند. دشمنان در سال ۷۸ درست ۱۰ سال قبل از فتنه ۸۸، نتوانستند گسل‌ها را به حرکت بیاورند و برای همین شکست خوردند اما ۱۰ سال بعد از آن مجدداً فعال شدند.

در فتنه ۸۸ دشمن از عقده‌ها و ریاست‌طلبی برخی مسئولان سوءاستفاده کرد

مقدم‌فر با بیان اینکه در فتنه ۸۸ برای نخستین‌بار بعد از ۳۰ سال، دشمن توانسته بود گسل‌ها را بین مسئولان به حرکت درآورد، حسادت‌ها، کینه‌ها، عقده‌ها، ریاست‌طلبی‌ها و نفسانیت‌های مسئولان گسل‌هایی بود که به حرکت درآمد و بنا بود زلزله‌ای را ایجاد کند، گفت: در حالی‌که در تمام فتنه‌های گذشته مسئولان در چنین ترازی همیشه در چارچوب نظام و انقلاب حرکت می‌کردند ولی برای نخستین‌بار حرف و مواضع آنها دقیقاً با آمریکا، اسرائیل، انگلیس، منافقین، بهایی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و تمامی معاندین انقلاب یکی شد.

حضور عناصر نفوذی در ستادهای انتخاباتی برخی نامزدها

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به حضور عناصر نفوذی و متصل به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در ستاد انتخابات کاندیداهای فتنه اظهار داشت: در فتنه ۸۸ عناصر نفوذی با ستاد انتخاباتی آن‌ها در ارتباط بودند و شاید خود این آقایان ارتباطی با آمریکا و اسرائیل نداشتند ولی عناصر نفوذی تصمیم‌سازی می‌کردند.

وی افزود: اردشیر امیرارجمند که جزء تشکیلات منافقین بود در ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها فعال بود، به‌حدی که حتی چند مورد از اطلاعیه‌های بعد از انتخابات آقایان را هم ایشان به‌عنوان مشاور نوشته بود.

مقدم‌فر با ابراز اینکه ۹ دی در سال ۸۸ الگو و نمادی برای جامعه اسلامی شد، خاطرنشان کرد: در ۹ دی ما به یک الگو و مدل دست پیدا کردیم که برای مقابله با تمامی انواع جنگ‌های نرم دشمن کارساز و راه‌حل است.

فتنه ۸۸ یک دعوای انتخاباتی نبود

این استاد دانشگاه یکی از دلایل عدم موفقیت فتنه‌گران در سال ۸۸ را وجود پربرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی و هدایت و مدیریت ایشان دانست و افزود: اگر هدایت و بصیرت‌افزایی‌های مقام معظم رهبری و تبعیت و حضور مردم در صحنه نبود، ایران نیز مانند شوروی سابق و بسیاری از کشورها که در معرض انقلاب‌های مخملی و رنگین قرار گرفتند و شکست خوردند نیز شکست می‌خورد.

وی چالش‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی امروز را از گسل‌هایی برشمرد که دشمن شناسایی کرده و امید دارد تا از طریق تحریک آن به جمهوری اسلامی آسیب بزند، گفت: دشمن تلاش دارد از این فضا استفاده کند تا عده‌ای را به خیابان بکشاند و در اعتراض به مسائل و موضوعاتی مانند مؤسسات مالی و گرانی‌ها اجتماعی را شکل دهد و بلافاصله آن را تبدیل به مسائل سیاسی و امنیتی کند.

مقدم‌فر اضافه کرد: امروز سناریو و ساختار شبیه همان فتنه ۸۸ است اما موضوع تغییر کرده است. در سال ۸۸ موضوع سیاسی بود اما امروز چالش‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: مردم را در فشارهای اقتصادی قرار دادند تا با تحریم‌ها، به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند و مردم را از نظام جدا کنند و آن‌ها را تبدیل به عناصر معترض کرده و آن‌ها بهره خود را ببرند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با یادآوری اینکه به‌تجربه ثابت شده هر وقت جمهوری اسلامی خارج از مرزها موفقیت‌های بزرگی به‌دست آورد، دشمنان به‌دنبال فتنه‌انگیزی در داخل بوده‌اند، گفت: این یک تجربه تاریخی است هر زمانی که ما موفقیت‌های بزرگی در بیرون از کشور داشتیم، دشمن تلاش کرد در داخل فتنه‌انگیزی کند. در سال ۸۸ ایران در اوج اقتدار بود، امروز هم ایران پس از سرکوب جریان تکفیری و شکست سناریوی آمریکا، در اوج اقتدار است و نه‌فقط یک قدرت منطقه‌ای بلکه بدون اغراق یک قدرت جهانی است و دشمن تلاش می‌کند توان جمهوری اسلامی را معطوف به داخل خود کند و از این طریق به نظام ضربه وارد کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.