مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حرکات اخیر در بعضی شهرها با تأکید بر اینکه مردم باید مراقب موج‌سواری دشمنان باشند، گفت: ما پشتیبان خواسته‌های بحق مردم هستیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی: مرجعیت پشتیبان خواسته‌های بحق مردم است/ مردم مراقب موج‌سواری دشمنان باشند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران و معاونان نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه ۹ دی از ایام‌الله در تاریخ انقلاب اسلامی و روز بسیار مهمی است، اظهار داشت: مردم باید ضدارزش‌ها را بکوبند و کنار بزنند و مسئولان هم باید به مردمی که برای این انقلاب و نظام زحمت‌کشیده و شهید داده‌اند، خدمت کنند و به خواسته‌های آن‌ها پاسخ مثبت بدهند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه ۷ سوره ابراهیم ابراز کرد: خدای متعال بیش از ۷۰ بار در قرآن‌کریم از شکر نعمت سخن گفته است و این نشان‌دهنده این مهم است که مردم باید نعمت‌های الهی را بشناسند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه "اگر شکر نعمت نکنیم این نعمت‌ها از ما گرفته خواهد شد"، افزود: اگر انسان بخواهد نعمت‌های پروردگار را بشمارد، از شمارش آن ناتوان است، خداوند می‌فرماید «آنچه در آسمان و زمین است ما آفریدیم»، در این نعمت‌ها درس توحید نهفته است.

وی با عنوان این مطلب که وظیفه انسان در برابر نعمت‌ها خیلی سنگین است، گفت: چه‌نعمتی بالاترین نعمت‌هاست؟ بالاترین نعمت برای انسان‌ها ولایت اهل‌بیت(ع) است چون در سایه آنان است که نعمت‌های الهی را می‌شناسیم.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت اهل‌بیت(ع) به‌وجود آمده که نظامی ولایی است و از فرهنگ اهل‌بیت(ع) سرچشمه گرفته، پس باید آن را شناخت و از آن حفاظت کرد.

وی با هشدار نسبت به اینکه "اهداف، ثمرات و دستاوردهای انقلاب را باید شناخت و مراقب تهدیدهایی که از طرف دشمن صورت می‌گیرد باشیم"، تصریح کرد: دشمن همیشه در کمین ماست و ۹ دی از ایامی بود که نقشه و توطئه دشمن با حضور مردم به شکست مبدل شد.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: ما نباید فتنه ۸۸ را فراموش کنیم که عده‌ای فتنه‌گر تحت تأثیر دشمنان ما و آمریکا قرار گرفتند و شعارهایی مثل "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" سر دادند. دشمن با دیدن چنین صحنه‌هایی تصور کرد که فتنه او اثر کرده و با شدت بیشتری به میدان آمد و کار به‌جایی رسید که به عزاداری سیدالشهدا(ع) که تکیه‌گاه همه مستضعفان و مظلومان عالم است، هتک حرمت کردند و به خیمه‌های امام حسین(ع) جسارت کردند، ما در چنین صحنه‌هایی باید احساس وظیفه کنیم و نباید فقط تماشاگر باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه به حماسه عظیم ۹ دی اشاره کرد و گفت: مردم بصیر و انقلابی در شهر و روستا که شهدا و خون پای این انقلاب داده‌اند به صحنه و میدان عمل آمدند و با ولایت‌فقیه، تجدید میثاق کردند.

وی با تأکید به اینکه "ما همیشه باید از تاریخ عبرت بگیریم و بررسی کنیم که چطور شد که دشمن توانست مقداری موفق شود"، اظهار داشت: دشمنان اسلام هر روز فعال‌تر از قبل می‌شوند و زمانی که مقاومت ما را می‌بینند، روزبه‌روز نقشه‌های جدیدتری می‌کشند، ازاین‌جهت باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی "استکبار و صهیونیست" و "بیداری اسلامی" را دو روند موجود در جهان دانست و گفت: روند انقلاب اسلامی و در پی آن هوشیاری و بیداری اسلامی روزبه‌روز قوی‌تر شده و مستضعفان امیدوارتر می‌شوند و این روند متوقف نمی‌شود.

وی با ابراز اینکه دشمنان سعی می‌کنند نقشه‌های استکباری خود را قوی‌تر کنند، از سفرهای خود به ۲۲ استان پس از ۹ دی سخن گفت و با تأکید بر این مطلب که مردم همیشه پشتیبان انقلاب و ولایت فقه هستند، به بیان ۵ پیام به‌مناسبت یوم‌الله ۹ دی پرداخت.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به بعضی حرکت‌ها که در بعضی از شهرها انجام‌شده، گفت: اصل نخست این است که از ۴ موضوع باید جداً حمایت کنیم که نخست، حفظ این نظام است که مردم به‌وجود آورده‌اند و حامی مستضعفان و مظلومان کل جهان است و همه به این نظام چشم دوخته‌اند.

وی حفظ نظامی را که استکبار را شناسایی و در مقابل آن ایستادگی کرده از اوجب واجبات دانست و ادامه داد: اصل دوم آرمان‌های امام راحل است که تحولی در کل جهان به‌وجود آورد، امام خمینی(ره) آرمان‌های خود را از قرآن و اهل‌بیت(ره) گرفتند و حفظ این آرمان‌ها اصل مهمی است.

استاد برجسته حوزه علمیه حفظ خون شهدا و تقدیر از زحمات مردم را سومین اصل عنوان کرد و افزود: امروز در هر شهر و روستایی خیابان‌ها و میدان‌ها به نام این شهدا متبرک است و ما از جانب خداوند مسئولیم.

وی با تصریح به اینکه "اصل چهارم، اصل ساده‌ای نیست و آن ولایت‌فقیه است که با مذهب و دین ما مربوط است"، خاطرنشان کرد: در دوران گذشته رژیم شاهنشاهی امتحان خود را پس داده است و مردم باید همیشه پشتیبان ولایت‌فقیه باشند.

آیت‌الله نوری همدانی به بیان پیام دوم خود پرداخت و تأکید کرد: معتقدیم که مردم خواسته بحقی دارند و ما پشتیبان خواسته‌های مردم هستیم، مردمی که از گرانی، سختی معیشت، بیکاری و مشکلات فراوان زندگی رنج می‌برند، نمی‌توان با سخنرانی و الفاظ و عبارات و آمار مشکل آن‌ها را برطرف کرد.

وی در سومین پیام خود راجع به مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری گفت: در این کشور مالباختگانی هستند که هر روز به ما نامه می‌نویسند و می‌گویند که "ما پول خود را به این مؤسسات داده‌ایم و دولت پولی به ما نمی‌دهد"، این بانک‌ها از مردم دیرکرد می‌گیرند و ما همیشه گفته‌ایم که این ربا و حرام است، متأسفانه دولت هیچ اقدامی برای مالباختگان نمی‌کند و فقط به‌فکر خود است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان این‌که دولتمردان محترم باید تابع ولایت‌فقیه باشند، تصریح کرد: دولت نباید از بیانات رهبر معظم انقلاب گزینشی استفاده کند، راه رهبر انقلاب و حرف‌های ایشان مشخص است و اسلام تأکید کرده که نظر اصلی مختص ولی‌فقیه است، در حالی‌که در برخی روزنامه‌ها و مطبوعات خواسته‌ها و نظرات متفاوتی مطرح می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب بارها برای تولید، اقتصاد و اشتغال فریاد می‌زنند اما هیچ کاری انجام‌نشده است به تبیین پیام چهارم خود پرداخت و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس فرمودند که باید به تولید و اشتغال اهتمام ورزیده شود و رئیس‌جمهور چند ساعت بعد گفت که "ما این مشکلات را حل می‌کنیم" اما هنوز این مشکلات باقی است و فقط حرف بوده است.

آیت‌الله نوری همدانی در تشریح پنجمین پیام خود، گفت: اخیراً حرکت‌هایی در شهرها به‌وجود آمده و دشمن خیلی به این حرکات امیدوار شده است، ما به مردم می‌گوییم هوشیار باشید و نگذارید عده‌ای ضدانقلاب و ضدنظام که گوش آن‌ها به حرف‌های دشمن است قاطی شما شده و موج‌سواری کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.