قزوین_ عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: عدم تسلیم پذیری در برابر حق، بصیرت را از انسان می گیرد.

برخی افراد در لباس دوست، سخن دشمن را می زنند/ عدم تسلیم پذیری در برابر حق، بصیرت را از انسان می گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر دیالمه عصر روز شنبه در نشست بصیرتی با عنوان «جایگاه بصیرت در سبک زندگی اسلامی» که با حضور جمعی از بانوان با بصیرت استان قزوین در حسینیه محمدزاده این استان برگزار شد، گفت: بهترین فرصت عمر را باید در کسب بینش و بصیرت صرف کرد که دوران جوانی بهترین دوران برای تحقق این امر است.

وی افزود: اگر انسان اخلاص و تقوا داشته باشد خداوند صبر و بردباری را به بندگانش عنایت می کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: در حال حاضر در جامعه نسبت به بانوان و فرزندان دیدگاه های متفاوتی وجود دارد و بانوان به عنوان بخشی از خانواده باید بصیرت و روشنگری داشته باشند؛ چرا در جامعه ما باید بانوان، فرزندان خود را به عنوان یک مزاحم تلقی کنند و به فرزندآوری کمتر تمایل پیدا کنند؟

دیالمه بیان کرد: در دیدگاه اسلام، بخشی از نامه های نهج البلاغه و بیایانات امام راحل به جایگاه و ارزش زن و فرزند اشاره شده و دشمن تلاش دارد تا کانون خانواده ها را بر هم زند؛ طغیان فرزند علیه خانواده یکی از برنامه های دشمن است.

وی با بیان اینکه شناخت اولویت، دین، زمان، دشمن و ابزارهای مقابله با آن از مهم ترین مقوله های عصر کنونی است، مطرح کرد: برخی در لباس دوست، سخن دشمن را عنوان می کنند که برای تشخیص چنین افرادی باید هوشیار و بصیرت داشته باشیم؛ اگر می خواهیم در مسیر انقلاب قدم برداریم باید انقلاب گر باشیم و انقلابی گری معنا دارد و باید برای دین خدا هزینه کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) به موانع دستیابی به بصیرت و بینش اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: عدم درک جایگاه شخصیت های اسلامی و امامان معصوم، دنیاطلبی، ضعیف النفس بودن و جرأت بیان حق را نداشتن، بی تفاوتی نسبت به حوادث و افراد جامعه و خودمحوری از جمله این عوامل است.

دیالمه تشریح کرد: انبیاء فرستاده شدند تا انسان ها از آنها با بصیرت و آگاهی پیروی و اطاعت کنند و شناخت امامت و فقیه جزو مبانی اعتقادی است که باید در برابر آن محکم باشیم و از آن دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: اگر روح تسلیم پذیری در برابر حق در وجود انسان نباشد، نمی توان حق را با چشم بصیرت مشاهده کرد و در این صورت حق را با منافع خود آن را معنا و درک می کنیم؛ عدم شناخت رهبری و دین زمینه ای برای عدم بصیرت در زمان تشخیص جبهه حق و باطل است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) افزود: هر زمان جامعه به دنیاطلبی گرایش پیدا کند، نور بصیرت نمی تواند در آن جامعه وجود داشته باشد که از امثال دنیا طلبی می توان به علاقمندی نسبت به شهره طلبی و مواردی مشابه آن اشاره کرد؛ در این زمان اگر حتی حق را جلوی این فرد قرار دهند، آن را قبول نمی کند.

دیالمه تصریح کرد: باید مراقب باشیم چراکه دشمن برای بانوان برنامه هایی درحوزه تجملات دارد و در حال حاضر به فتنه آخرالزمان نزدیک می شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.