تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: فتنه ۸۸ تمام شد ولی فتنه‌ها همچنان در راه است،گمان نکنیم پرونده فتنه‌ها بسته شده،باید با افزایش بصیرت و ولایت‌مداری خود پاسخگوی فتنه‌های بعدی باشیم.

برخی عناصر داخلی در فتنه ۸۸ پازل دشمن را تکمیل کردند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در همایش ۹ دی روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار داشت: در تاریخ پرافتخار انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی روزهای مهمی ثبت شده که یکی از روزهای ماندگار و به یادماندنی که در آن حماسه بزرگ ملت قهرمان ایران اسلامی خلق شد، ۹ دی ۸۸ است.

وی با بیان اینکه در ۹ دی ماه سال ۸۸ ،ملت یک بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری تجدید عهد کرده و توطئه‌های نظام را نقش برآب کردند، افزود: در فتنه ۸۸ نکات زیادی وجود دارد که همواره لازم است مدنظر همه آحاد قرار گیرد و مدام یادآوری شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه بازخوانی ۹ دی از نظر اهداف در مناسبت‌های مختلف ضروری است، بیان داشت: فراموشی این فتنه و به متعاقب آن فراموشی ۹ دی موجب هزینه‌های زیادی برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود. 

وی ابراز کرد: حضور مردم و مشارکت بیش از ۴۰ میلیون در انتخابات دهم می‌توانست علاوه بر استحکام بیشتر داخلی در افقی وسیع‌تر دامنه نفوذ ایران را در عرصه جهانی به‌عنوان یک کشور جهانی که الگوی مردم‌سالاری دینی را ارائه داده بود، گسترش دهد.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه آن چیزی که تاسف دوست‌داران نظام و انقلاب را ایجاد کرد، وقایع بعد انتخابات بود که یک فتنه از پیش تعیین شده بود، اظهار داشت: فتنه ۸۸ نتیجه طراحی و برنامه‌ریزی طولانی مدت و بلندمدت سرویس‌های اطلاعاتی بود به طوریکه دشمنان قسم خورده نظام پای کار آمده بودند که در رأس آنها آمریکایی‌های جهانخوار بودند.

آل‌هاشم افزود: در فتنه ۸۸ برخی عناصر داخلی آگاهانه و ناآگاهانه پازل طراحی شده دشمن را تکمیل کردند.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که  فرموده‌اند،«بارها گفته‌ام طراح، نقشه‌کش و مدیر صحنه در بیرون مرزها بوده و در داخل نیز برخی دانسته و یا ندانسته با آنها همراه شدند»، ادامه داد: بالاخره این فتنه ایجاد شد و تبعات زیادی برای نظام داشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی زیرسوال بردن نهادهای قانونی نظام را دیگر اقدامات فتنه‌گران ۸۸ مطرح کرد و گفت: ۴۰ روز به برگزاری انتخابات مانده بود که کمیته صیانت آرا را تشکیل دادند و با این کار بدعتی ناپسند شکل گرفت.

امام جمعه تبریز، ساختارشکنی و القای یأس و تردیدهای ذهنی را یکی دیگر از اقدامات فتنه‌گران دانست و افزود: افزایش فشارها و تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بود که در سایه فتنه از سوی دشمنان افزایش یافت.

آل‌هاشم ادامه داد: از جمله تبعات دیگر فتنه ۸۸، افزایش مطالبات دشمن در موضوع هسته‌ای است. 

وی با یادآوری اینکه سه روز قبل انتخابات اوباما به رهبر فرزانه انقلاب نامه‌ای مبنی بر اینکه  برای حل مشکلات منطقه ایران ورود پیدا کند نوشته بود، افزود: ولی ماجرای فتنه باعث شد این نامه پیگیری نشود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: فتنه ۸۸ باعث شد افزایش امید دشمن به براندازی نظام شدت بگیرد، به طوریکه دشمن امیدوار شد که می‌تواند نظام مقدس ما را از بین ببرد.

وی به  دستاورد ۹ دی اشاره کرد و گفت: اثبات نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری و ولایت از جمله دستاوردهای بزرگ ۹ دی است زیرا خیلی‌ها می‌خواستند رهبری انتخابات را ابطال کنند و اصلاً هدف بحث شخص نبود بلکه ابطال انتخابات بود و اگر ابطال می‌شد بدعتی دیگری شکل می‌گرفت.

آل‌هاشم ادامه داد: ۹ دی نشانگر تقویت پیوند ناگسستنی مردم با نظام، آرمان امام، انقلاب و رهبری بود به طوریکه نقش بصیرت و آشکار شدن این نقش بصیرتی و ولایت‌مداری در مقابل توطئه‌ها علیه نظام به نمایش گذاشته شد. 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: بودند افرادی که در جریان فتنه به علت بی‌بصیرتی وارد میدان شده  ولی در ۹ دی ماه برگشتند و به همین دلیل رهبری بر بصیرت تاکید می‌کنند زیرا بصیرت یعنی لحظه‌شناسی و شناخت از دیروز، امروز و مطلع شدن از فردا.

وی تاکید کرد: فتنه ۸۸ تمام شد ولی فتنه‌ها همچنان باقی است و گمان نکنیم پرونده فتنه بسته شده است، احتمال اینکه فتنه‌های دیگر باشد، وجود دارد و باید با افزایش بصیرت و ولایت‌مداری خود پاسخگوی فتنه‌های بعدی باشیم.

آل‌هاشم افزود: امیدواریم با اطاعت از فرامین رهبر، وحدت و همدلی آحاد مردم بتوانیم در مقابل توطئه‌ها ایستادگی کامل داشته باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.