رشت- دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ آزاد انزلی عاملی مهم در توسعه‌ اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است گفت: اتصال خط آهن به بندر کاسپین افزایش صادرات را به‌دنبال دارد.

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی عصر امروز در بازدید از منطقه آزاد انزلی و نشست با مدیران این منطقه با اشاره به اینکه اتصال راه آهن به بندر کاسپین اساسی‌ترین فعالیت در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است اظهار داشت: اتصال خط آهن به بندر کاسپین افزایش صادرات را به‌دنبال دارد.

 وی با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌آزاد انزلی عاملی مهم در توسعه‌ اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است گفت: اتصال خط آهن به بندر کاسپین از اساسی‌ترین فعالیت‌های زیرساختی در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و افزایش صادرات است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری اتصال خط آهن به بنادر را یکی از نکات حائز اهمیت در توسعه بنادر عنوان کرد و افزود: مجتمع بندری کاسپین با بهره‌مندی از زیرساخت، پسکرانه مناسب و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال جنوب شرایط مناسب را جهت اتصال راه آهن به‌منظور تکمیل زنجیره حمل و نقل ترکیبی دارد.

سرلشکر رحیم صفوی با تاکید بر سیاست دولت‌های دولت در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: افزایش صادرات با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از بازار موجود در کشورهای حاشیه خزر از نکات مثبتی است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجتمع بندر کاسپین در کشور تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی تاکنون در زمینه افزایش صادرات پیشرفت مناسبی داشته است خاطرنشان کرد: با افزایش میزان مشارکت مردم در توسعه همه جانبه، منطقه آزاد انزلی به مرکز داد و ستد بین کشورهای حاشیه دریای خزر تبدیل می‌شود.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، استان گیلان را یکی از استان‌های تولید کننده محصولات کشاورزی نام برد و بیان کرد: استان گیلان ظرفیت ‌گسترده‌ای در راستای افزایش رونق اقتصاد دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره برد.

وی محصولات تولیدی کشاورزی گیلان، محصولات تولیدی واحدهای صنعتی در منطقه آزاد انزلی و قرار گرفتن مجتمع بندری کاسپین در مسیر کریدور شمال و جنوب را از ظرفیت‌های مطرح استان گیلان دانست و گفت: منطقه آزاد انزلی می‌تواند سهم زیادی را از بازار کشورهای حاشیه دریای خزر به خود اختصاص دهد.

سرلشکر رحیم صفوی با تاکید بر اینکه جذب گردشگر یکی از شاخص‌های مهم مناطق آزاد انزلی است تصریح کرد: جذب گردشگر در منطقه آزاد انزلی با توجه به مدت زمان فعالیت این منطقه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، بسیار مناسب و چشمگیر بوده است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه با توسعه زیرساخت‌های گردشگری، میزان ورود گردشگران داخلی و خارجی به منطقه آزاد انزلی چندین برابرمی‌شود گفت: جذب گردشگر بر افزایش شاخص اقتصادی جوامع محلی و استان‌ها تاثیر به‌سزایی دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.