۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 581673

در حالی که اعتراض‌های اقتصادی بحق مردم با سوء استفاده فرصت طلبان و مغرضان به نظام درآمیخته و آرامش جامعه را سلب کرده است، اما مجموعه دولت و بخصوص شخص رئیس جمهور، سکوت کرده‌اند و گویا راهکار مشخصی در قبال پاسخگویی به اعتراض‌های مردم ندارند.

مردم مرزشان را از ضدانقلاب و مزدوران جدا کنند

قدس آنلاین- در حالی که اعتراض‌های اقتصادی بحق مردم با سوء استفاده فرصت طلبان و مغرضان به نظام درآمیخته و آرامش جامعه را سلب کرده است، اما مجموعه دولت و بخصوص شخص رئیس جمهور، سکوت کرده‌اند و گویا راهکار مشخصی در قبال پاسخگویی به اعتراض‌های مردم ندارند.
اما نکته حائز اهمیت آن است که در این اعتراض‌ها، صف مطالبات مردمی از مغرضان و فرصت طلبان جداست؛ زیرا بخش عظیمی از جامعه از ناکارآمدی دولت ناراضی هستند و در منگنه گازانبری بیکاری، تورم و رکود گرفتار شده‌اند و از طرفی با دولتی روبه رو هستند که پاسخگو نیست و با بی محلی به اقتصاد مقاومتی، تأکید ویژه بر واردات و فشار مالیاتی دارد و با این رویکرد در پنج سال گذشته، اقتصاد کشور را به بن بست کشانده است.
متأسفانه شعارهای دولت با وجود گذشت پنج سال محقق نشده و از طرفی نه تنها به وعده‌ها عمل نکرده، بلکه برای فضای مجازی که ولنگار است و شایعات بی‌محتوا در آن به صورت عجیب پخش می‌شود هم برنامه‌ای ندارد.
دولت و مجموعه آن باید تکلیف خودشان را مشخص کنند یا پاسخگو باشند و فشار معیشتی مردم را سامان دهند، یا اگر از این کارایی برخوردار نیستند، استعفا دهند و کنار بروند.
از طرفی دیگر، نمایندگان مجلس نیز در این وضعیت باید برای مردم و کسانی که به آن‌ها اعتماد کردند، چاره اندیشی و حتی دولت را استیضاح کنند، زیرا مقصر اصلی تورم و فشار معیشتی ایجاد شده مردم نیستند، بلکه دولت و کابینه‌ای است که تا چندی پیش، نجومی بگیران را ذخایر نظام می‌دانستند و از فساد و ناکارآمدی ابایی نداشتند.
اما در این بین، سوءاستفاده برخی فرصت طلبان که شعارهایشان مورد حمایت آمریکا، منافقان و شبکه‌های تلگرامی ضد انقلاب هستند و سعی دارند از این اعتراض‌ها آدرس غلط بدهند و نظام را مقصر بدانند، نشان می‌دهد مسیر مردم از افرادی که در پی تشنج و آشوب هستند، جداست.
از این رو، مردم باید به سرعت مرزشان را از ضدانقلاب و مزدوران جدا کرده و به صورت دقیق مطالبات خودشان را بیان کنند و با مشخص کردن جنس شعارهایشان، فضا را به سمتی پیش ببرند که گروه‌های سیاسی مغرض نظام بر موج مطالبات مردمی سوار نشوند و از آب گل‌آلود ماهی نگیرند.
از طرفی دیگر، نحوه برخورد با اعتراض‌های مردمی نیز باید متفاوت از تحرکات ضدانقلاب باشد و نباید با هر دو امنیتی برخورد کرد. مواجهه با مردم تنها در احترام به مطالبات آن‌ها و پاسخگویی شفاف و صادقانه به آن‌هاست.
در مقابل؛ آمریکایی ها، منافقان و سلطنت طلبان اگرچه بارها سعی کرده‌اند از هر اعتراض مردم، سوءاستفاده کنند و شرایط را به نفع خودشان مصادره کنند، ولی به نتیجه نرسیده‌اند و این بار هم به نتیجه‌ای نخواهند رسید، زیرا مردم ایران هیچ ارزش و اعتباری برای ادعاهای پوچ و فرصت‌طلبانه آمریکایی‌ها، منافقان و شخص ترامپ، قائل نیستند و بدون تردید دشمن نمی‌تواند در اراده ملت ایران مبنی بر وحدت و همبستگی خللی ایجاد کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.