تربت جام- رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی تربت جام گفت: آرامستان بهشت نبی (ص) تربت جام که گلزار شهدا هم در آن واقع شده، حدود هزار و ۴۰۰ قطعه ظرفیت خالی دارد و با همین روالی که پیش می رود تا ۲ یا ۳ سال دیگر پر خواهد شد.

آرامستان تربت جام با کمبود فضا مواجه است

احمد شرفخانی دیروز  شنبه در شورای اسلامی شهر تربت جام حضور داشت در گفتگو با قدس آنلاین به وضعیت دو آرامستان موجود این شهرستان  اشاره کرد و افزود: در آرامستان بهشت محمدیه مشکلی نداریم و فضای زیادی موجود است ولی در مورد آرامستان بهشت نبی که گلزار شهدا هم در ان واقع شده، حدود هزار و ۴۰۰ قطعه ظرفیت خالی دارد و با همین روالی که پیش می رود تا ۲ یا ۳ سال دیگر پر خواهد شد.

احداث آرامستان و مکاتبه با منابع طبیعی

وی گفت: با توجه به قانون احداث آرامستان ها که باید حداقل ۵ کیلومتر از شهر فاصله داشته باشد، مکاتباتی با منابع طبیعی داشتیم تا ۵۰ هکتار از اراضی ابتدای جاده باخرز که در ۵ کیلومتری شهر و حدودا روبروی کارخانه آسفالت واقع شده است را در اختیار شهرداری قرار دهند. بعد از واگذاری این زمین، عملیات های خیابان کشی، درخت کاری و بستر سازی آرامستان مهیا خواهد شد تا در زمان پر شدن محل قدیمی مشکلی نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی تربت جام، لزوم احداث یا تخصیص محلی به عنوان گرم خانه در این شهر تاکید کرد و افزود: با توجه به افراد بی سرپناه یا متکدیان خیابانی قصد داریم محلی در این مرحله به عنوا نگرمخانه اختصاص دهیم تا این افراد ساماندهی شوند تا در مراحل بعدی بتوانیم یک محل مناسب را احداث کنیم.

برنامه های اجرایی شورا شهر، فقط عمرانی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام برنامه های اجرایی این دوره از شورا را در برنامه های  کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف کرد و گفت: این برنامه ها در همه زمینه ها پیش بینی شده و فقط عمرانی نیست. طرح هایی برنامه ریزی شده که بعد از کلنگ زنی انتظار نتیجه و ظهور سریع در ان نیست و شاید سالها بعد خود را نشان دهد.

جعفر دلشاد عظیمی به پروژه دروازه زیارت به عنوان یک پروژه بلاتکلیف تربت جام اشاره کرد و گفت: با گذشت ۸ سال هنوز دروازه ورودی شهر ۶۰ درصد پیشرفت داشته و اراده این شورا به اتمام آن است. قطعا با منابع داخلی شهرداری یا انتظار کشیدن برای تخصیص بودجه های استانی نمی توانیم ان را به سرانجام برسانیم. نگاه این شورا استقبال از بخش خصوصی است تا با مشارکت سرمایه گذار بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی همچنین به قرار گرفتن دروازه  زیارت بین دو بوستان شورا و مفاخر اشاره کرد و افزود: دروازه زیارت در فاصله هزار و ۵۰۰ متری میدان نماز (ورودی شهر) واقع شده است. حدفاصل میدان نماز تا این دروازه، بوستان شورا به طول هزار و ۵۰۰ متر و عرض ۲۵ متر در دوره شورای قبلی از منابع داخلی شهرداری احداث شدو مورد اسقبال مردم قرارگرفت. در طرف مقابل این بوستان، از سمت مشهد به تربت جام و با تصمیم شورای دوره پنجم، بوستان مفاخر به صورت قرینه بوستان شورا در حال احداث است.

استقبال از بخش خصوصی رویکرد شورای دوره پنجم

دلشاد عظیمی به رویکرد و سیاست های شورای دوره پنجم و شهردار جدید این شهر اشاره کرد و افزود: ما از ورود بخش خصوصی استقبال می کنیم و دست سرمایه گذار را به گرمی می فشاریم و اعتقاد داریم باید طرفین سود ببرند. تا کنون سرمایه گذارانی پیدا کردیم و هنوز در مراحل اولیه هستیم تا طی توافقی بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی به پیوست فرهنگی و هنری همه پروژه ها و برنامه های شورای شهر در این دوره اشاره کرد و افزود: حتی در پروژه های عمرانی مانند بوستان مفاخر پیوست فرهنگی ان دیده شده و قرار است تندیس یا سردیس مفاخر برای آشنایی و معرفی مفاخر ادبی، هنری، علمی منطقه در این بوستان نصب شود. احداث بوستان فرهنگ و هنر در حدفاصل میدان ورودی شهر به سمت بلوار آتش نشانی از دیگر پروژه های عمرانی با نگاه فرهنگی و هنری است.

نقاط مشکل دار هدایت آبهای سطحی شناسایی شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تربت جام با  اشاره به فصل بارندگی و مشکلاتی که این شهر از نظر هدایت آبهای سطحی داشت گفت: طی بازدید هایی که در این مدت داشتیم، نقاط مشکل دار شناسایی شد. در این مرحله حاشیه میدان ورودی شهر امام رضا(ع) شروع شده و کانالهای زیرزمینی حفر تا آبهای سطحی به حاشیه بلوار خلیج فارس هدایت شود. میدان قدس و خیابان نظامی از دیگر نقاطی بود که مشکل داشتیم. در منطقه مستضعفین کالی وجود داشت که چند سالیست که ساکنین پیگیر پوشش این کال بودند و واقعا برای اهالی آن محله ها معظلی شده بود و از نظر بهداشتی مشکلات زیادی داشتند که با بررسی های انجام شده و بازدید هایی که صورت گرفت این کال در برنامه پوشش است  و مشکل هدایت آبهای سطحی حل خواهد شد.

هاشم بهرامی نیا به مشکلات بلوار خلیج فارس اشاره کرد و افزود: در حاشیه این بلوار دو باند کند رو و باند دوچرخه احداث شده بود و مردم بخ خوبی استقبال کردند و محلی برای پیاده روی شده بود. این بلوار به طول ۳ و نیم کیلومتر مشکلاتی داشت که بحث هدایت ابهای سطحی حل شد و برنامه هایی مانند نصب چراغ های روشنایی بیشتر، آسفالت باند های حاشیه ای بلوار، احداث کیوسک پلیس، غرفه و نصب نیمکت و بهسازی فضای سبز این منطقه را در دستور کار داریم.

اولویت سرمایه گذاری، سرمایه گذاران بومی است  

وی به کاهش درآمد های شهرداری ها و کمبود منابع مالی در این سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: با این وضعیت بهترین راه پیشبرد برنامه های مدیریت شهری و شروع پروژه های جدید یا تکمیل پروژه های نیمه تمام، مشارکت بخش خصوصی در این برنامه ها است. به همین دلیل نشست هایی با سرمایه گداران و بخش های خصوصی در دستور کار داریم تا با تبادل نظر و مشورت بتوانیم از ظرفیت آنها استغاده کنیم و پیشنهادات خود را ارائه دهند و طرح هایی که عملیاتی و به نفع مردم و شهر باشد را با مشارکت بخش خصوصی به اجرا دراوریم.

وی اولویت را در سرمایه گذاری سرمایه گذاران بومی  منطقه دانست و گفت: تا جایی که برای ما امکان داشته باشد و از طرفی برای اجرای طرح ها یا مشارکت در پروژه ها افراد بومی اعلام آمادگی کنند از این افراد استفاده خواهد شد در غیر اینصورت مجبرویم از سرمایه گذران غیر بومی هم استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.