۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 581824

آنچه در ادامه می‌خوانید یک گزارش امنیتی درباره ماجرای موسوم به ترانه موسوی است که توسط یکی از مقامات امنیتی وقت در سال ۱۳۸۸ نوشته شده است.

ماجــــرای تـــــرانه

قدس آنلاین- آنچه در ادامه می‌خوانید یک گزارش امنیتی درباره ماجرای موسوم به ترانه موسوی است که توسط یکی از مقامات امنیتی وقت در سال ۱۳۸۸ نوشته شده است.
یکی از روش های متداول در اعتراضات اجتماعی و بحران‌های سیاسی گسترش شایعات در سطح وسیع جهت تحریک احساسات مردمی، تقویت روحیه مقابله معترضین و تداوم حضور اغتشاش‌گران در صحنه است.
این روش در اغتشاشات اخیر به صورت گسترده از سوی عوامل ضد انقلاب و استکبار جهانی در داخل و خارج از کشور به صورت گسترده مورد استفاده قرارگرفته که بعنوان مثال می‌توان اعلام تعداد کشته‌شدگان غیرواقعی در سطح فضاهای مجازی، انتشار تصاویر غیرواقعی و... که تماماً با هدف تداوم وضع موجود، ایجاد روحیه تقابل در بین مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی انجام می‌پذیرد را نام برد.
آخرین شایعه مطرح شده انتشار خبر دستگیری و مرگ فردی است بنام ترانه موسوی که در سایت ها با داستان‌سازی، مصاحبه با دوستان، نحوه دستگیری و قتل وی را به گونه‌ای برای خواننده به تصویر می‌کشد که شرایط ذهنی و روحی نامناسبی بوجود می‌آورد و فرد را وادار به عکس‌العمل در هر شرایطی جهت ابراز انزجار از سیستم و حاکمیت می‌نماید. که می‌توان به عنوان نمونه به انتشار مقاله‌ای از حجت‌الاسلام محمد مطهری فرزند شهید مطهری در روزنامه جمهوری‌اسلامی با عنوان (دفاع از نظام جمهوری اسلامی به هر وسیله؟) اشاره کرد، که در آن ضمن اشاره به شرایط فعلی کشور از برخوردهای انجام شده به شدت انتقاد می‌گردد و به قتل ترانه موسوی و سوزاندن جسد وی اشاره می‌نماید که پس‌از آن نیز در سایت های مختلف شرح دلخراشی از روند واقعه به تصویر کشیده می‌شود.
برابر امریه حضرتعالی درخصوص بررسی سریع موضوع و تماس با نویسنده مقاله (محمد مطهری) اینجانب ضمن تماس با ایشان بیان داشتم منبع خبر شما کیست؟ آیا مراجعه‌ای حضور داشتید؟ که بیان داشتند خیر، کسی مراجعه نداشته و منبع بنده همان مطالب سایت ها است.
لذا پیرامون موضوع بررسی دقیق کارشناسی انجام پذیرفت که نشانگر کذب بودن موضوع است.
در ابتدا موضوع دستگیری نامبرده پیگیری گردیده و مشخص شد چنین فردی در تاریخ ۷/۴/۸۸ توسط عوامل نظامی و امنیتی دستگیر نگردیده و هیچ‌گونه سابقه‌ای از وی نیز در ناجا و قرارگاه ثبت نگردیده در ادامه جهت شناسایی اولیه از سیستم بانک اطلاعاتی مشخصات ترانه موسوی استعلام و مشخص گردید که در سیستم ثبت‌احوال تعداد سه رکورد وجود دارد. به ترتیب:
۱ ـ ترانه موسوی فرزند م متولد۱۳۶۳ فرانسه ـ پاریس، شماره ملی *****۰۴۷، که تاکنون به کشور ورود نداشته و ساکن کشور فرانسه می‌باشد.
۲ ـ ترانه موسوی فرزند م. ر متولد ۱۳۴۸ تهران شماره‌ملی *******۰۵۶۱، نامبرده متأهل دارای دو فرزند به نام های ع. ش و ل. ش که از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۷، ۱۹ مورد ثبت ورود و خروج در سیستم ثبت گردیده که نهایتاً در سال۸۷ از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کشور هلند به همراه دو فرزندش خارج و دیگر ورود نداشته است.
۳ ـ ترانه موسوی فرزند پرویز متولد ۸۶ شماره ملی ****۲۲۸ که از موضوع خارج است.
با توجه به موارد ذکرشده و عکس‌های سایت‌ها به نظر می‌رسد مورد اعلامی ردیف دوم گزارش است که جهت بررسی دقیق تر موضوع محل سکونت قبلی ایشان واقع در تهران {...} مورد شناسایی و تحقیق قرارگرفته. نامبرده منزل خود را در سال گذشته به فردی بنام الف فروخته و در زمان معامله نیز در ایران حضور نداشته و با واسطه وکیل این اقدام انجام می‌پذیرد.
۴ ـ پس‌از کسب اطلاعات دقیق از موضوع مراتب طی تماس تلفنی به دکتر مطهری اعلام گردید، که موضوع صحت نداشته و ایشان در خارج از کشور زندگی می‌نمایند و درخواست شده به نحو مناسبی موضوع تکذیب مطرح شود که ایشان بیان داشتند به دلیل حضور در قم سعی می‌کنم به سرعت برگردم و موضوع را از نزدیک بررسی نمایم و اقدام شود. به وی اعلام شد تمامی مستندات را می‌توانیم در اختیار شما قراردهیم تا موضوع روشن شود.
به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی مناسب و پیگیری مطالب اینگونه که اغلب نادرست و عاری از حقیقت است می‌تواند در روشن نمودن اذهان خواص و مسئولین مؤثر واقع گردد.

* منتشر شده در ویژه نامه روایت امروز روزنامه قدس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.