عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بر ضرورت ارائه گزارش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی هر سه ماه یکبار تاکید کرد.

گزارش سرمایه گذاری ها هر سه ماه یکبار ارائه شود

به گزارش قدس آنلاین، آخرین دستور جلسه امروز شورای شهر تهران به استماع گزارش سیدحسن رسولی خزانه دار شورای شهر تهران اختصاص داشت که اعضای شورای شهر تهران پس از آن به ارائه نظرات و سوالات خود پرداختند.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران در گزارش ها نشان از برابری تعداد مجوز های صادر شده در سالجاری نسبت به سال گذشته دارد و این سوال را بر می انگیزد که چرا میزان درآمدها کاهش یافته است.

وی همچنین به موضوع ذخیره در هزینه های شهرداری اشاره کرد و گفت: اینکه شهرداری در گذشته گران اداره می شد مورد اعتراض بود و این نکته مهم است که مدیریت شهری جدید شهر را ارزانتر اداره می کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اما باید مشخص شود که محل ذخیره اعلام شده از انجام ندادن پروژه ها است و یا از پایین تر بودن میزان هزینه کرد برای پروژه ها به دست آمده است.

مجید فراهانی دیگر عضو شورای شهر تهران بود که به اظهار نظر پرداخت و گفت: هزینه های شهرداری تا انتهای آذر ماه ۹۶ نشان می دهد که ۲۳.۵ درصد درآمدهای شهرداری محقق نشده و ۱۲۱ درصد تا انتهای آذر ماه هزینه شده است؛ بنابراین شکاف میان هزینه ها و درآمدهایی که تا انتهای آذر ماه داشته ایم نگران کننده است

وی اظهار داشت: اگر با این رقم جلو برویم قطعا شاهد عدم تحقق درآمدها و افزایش هزینه ها خواهیم بود؛ از این رو با ادامه این روند در آینده با مشکلات جدی مالی رو به رو خواهیم بود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به جلسه با معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: با آن که حوزه شهرسازی یکی از حوزه های درآمدزا است اما تنها ۱۰ درصد بودجه تا کنون بدان تخصیص داده شده است. این امر واقعا نگران کننده است. در این خصوص چندین کار جدی باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

فراهانی اظهار داشت: شنیده شده است وضعیت بودجه سال آینده شهرداری تهران به طور کاهشی بسته نشده است؛ بر اساس مشکلات بودجه ای همچنان شهرداری تهران اصرار دارد تا بودجه را تا سقف ۱۸ هزار میلیارد ببندد.

وی همچنین گفت: امروزه بخش عمده ای از پروژه های شهرها بر اساس سرمایه گذاری های خارج از بودجه اداره می شود. لازم است که سه ماه یکبار وضعیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در شهر تهران بررسی شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: لازم است بودجه شهرداری در خصوص کاهش هزینه های غیر ضروری از محل حذف فعالیت های غیر مرتبط با وظایف و تکالیف شهرداری ارائه شود.

وی تصریح کرد: تا سال گذشته شاهد بودیم علی رغم مشکلات مالی، بخش عمده ای از هزینه ها به کارهایی اختصاص داده می شد که اساسا هیچ ربطی به تکالیف شهرداری ندارد؛ این کارها اعم از ساخت مسجد، کمک به هیئت ها و فعالیت های غیر مرتبط با تکالیف قانونی شهرداری، اختصاص داده می شد از این رو لازم است تکالیف غیر مرتبط با وظایف قانونی شهرداری پیش بینی شود و هزینه های غیر مرتبط با تکالیف شهرداری کاهش یابد.

محمد جواد حق شناس نیز در همین خصوص گفت: در بودجه تاکید شده است که ۳۶ درصد از درآمدهای شهرداری از محل درآمدهای غیر نقد باشد این درحالی است که بودجه غیر نقد سرشار از رانت و فساد است و ساختار شهرداری را آلوده می کند.

وی تاکید کرد: بر اساس وضع موجود باید به سمت درآمدهای شفاف و پایدار گام برداریم و امیدوارم در طول سه ماه آینده بتوانیم با محقق کردن درآمدهای شهرداری بخشی از بدهی ها را نیز بپردازیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.