یزد- نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: اجرای طرح فاضلاب در شرایط جغرافیایی یزد مناسب نیست وبه نظر می‌رسد اجرای طرح‌های فاضلاب به دلیل جلوگیری از ورود آب به زمین می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد ‌کند.

اجرای طرح فاضلاب در شرایط جغرافیایی یزد مناسب نیست

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران و مسئولان صنعت آب استان اظهار داشت: مدیریت مصرف آب در یزد بیش از پیش باید در نظر گرفته شود، وطرح‌های جدید انتقال آب باید به یزد بررسی شودوبرای رفع مشکل آب یزد باید منابع آبی پایدار و جدید در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کم آبی مدیریت مصرف آب در یزد باید جدی گرفته شود و اگردر بحث مدیریت در ارتباط با نحوه نگهداری و حفاظت از منابع آبی استفاده از روش‌های نوین و مناسب است که اگر به درستی انجام شود، بخش زیادی از مشکلات برطرف می‌شود.

ناصری در خصوص خشکسالی متوالی در استان گفت: خشکسالی‌ها در طول زمان‌های گذشته هم وجود داشته و این طور نیست که ما باید دست روی دست بگذاریم که الان با خشکسالی روبرو هستیم و  در این زمینه دو کار را باید در استان انجام دهیم، یکی اینکه به دنبال منابع آبی جدید برای استان باشیم و این منابع را به هر طریقی هست به استان منتقل کرده  ودیگراینکه منابع داخلی که امکان احیا دارند را احیا کنیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در حال حاضر متاسفانه به دلیل عدم استفاده از روش‌های درست، تعداد زیادی از روستاها با خشکسالی باغات روبه رو شده‌اند در حالی که می‌توان با آبیاری‌های مناسب و نوین، زمینه جلوگیری از این خشکسالی‌ها فراهم شود.

ناصری با بیان اینکه برخی معتقد هستند برای رفع مشکل آب باید باغات را از چرخه مصرف آب حذف کنیم، خاطر نشان ساخت: این اقدام مشکلات آبی استان را تشدید می‌کند چرا که با خشک شدن باغات، همین میزان جذب ابری که در استان داریم هم به دلیل عدم تبخیر انجام نمی‌شود.  

نماینده ولی فقیه افزود: یکی از اقداماتی که می‌توان برای رفع مشکل آب در نظر گرفت و مورد بررسی قرار داد، طرح اتصال دریای خزر به دریاهای جنوب کشور است که برای آن در مطالعات انجام شده سه مسیر در نظر گرفته شده و یکی از مسیرها از یزد عبور می‌کند

وی تصریح کرد: این موضوع نیاز به همت و جدیت دارد و در صورتی که با همت و سخت کوشی این طرح را به مرحله اجرا برسانیم، بخش زیادی از مشکلات آبی کویر به صورت کامل برطرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.