ساری- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از ۷۵۰ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های مازندران توسط راهداران در دو ماه اخیر خبر داد.

جلوگیری از ۷۵۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه های مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، احمد آفرین محمد زاده اجرای عملیات راهداری را در استان بسیار حیاتی و مهم برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، در این مدت بیش از ۲۲۰ حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها صادر شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز ۳۳۵۰ مورد تابلوهای غیرمجاز و وسایل سد معبر توسط راهداران در حریم راه های مازندران جمع آوری گردید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به اینکه صیانت از حریم راهها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است، اظهار کرد: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها، اراضی مجاور حریم راهها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد.

محمدزاده اضافه کرد: از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقا و توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که حفظ و نگهداری از راههای موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی این اداره کل بوده و با تمام توان و بکارگیری امکانات و تجهیزات خود با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب توانستیم در این مسیرگام های ارزنده ای در جهت ایمن سازی و روان سازی ترافیک برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.