۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: 581919

خرم‎آباد- بیرانشهر با جعمیت بیش از سه هزار نفر نزدیک به یک دهه است که شهر شده اما از امکانات شهری بهره ‏ای نبرده است.از وضعیت نا به سامان مبلمان شهری گرفته تا آن چه لازمه ایجاد یک شهر است، کمبودها دارد، از شهر بودن تنها اسم شهر را به ارث برده و تنها چیزی که شباهت ندارد فضای شهری است.

بیرانشهر در اغما...

قدس‎آنلاین- گروه استان‎ها- محمدولی کاظمی: بیرانشهر با جعمیت بیش از سه هزار نفر نزدیک به یک دهه است که شهر شده اما از امکانات شهری بهره ‏ای نبرده است.از وضعیت نا به سامان مبلمان شهری گرفته تا آن چه لازمه ایجاد یک شهر است، کمبودها دارد، از شهر بودن تنها اسم شهر را به ارث برده و تنها چیزی که شباهت ندارد فضای شهری است. شهردارانی که آمدند و رفتند دلیل این هیچ بودن فضای شهری را نبود اعتبار و پول می‏دانند، باید توجه داشت آن دسته از مدیرانی شهری که گام‏های مهمی در توسعه  شهرهای خود بر میدارند با کم‏ترین منابع بیش‏ترین کار را انجام می‏دهند. افزایش میزان رضایت از محل سکونت، افزایش امیدواری به بهبود شرایط زندگی در آینده و افزایش ارائه خدمات به ساکنان جهت تثبیت جعمیت و کاهش مهاجرت مردم از جمله اهدافی بود که مسئولین وقت تلاش نمودند نقاط روستایی را به شهر متصل نمایند. اما این امر در بیرانشهر با توجه به این‏که مسئولین نگاه ویژه به این مطقه محروم نداشتند اتفاقا شهر شدن برای بیرانشهری‏‎ها نتیجه معکوس داشته است.

حدود سه ماه از فعالیت شورای شهر پنجم در بیرانشهر می‏گذرد امام هم‏چنان این شهر بدون شهردار است. بعد از عزل شهردار سابق یک نفر را به عنوان سرپرست شهرداری منصوب کرده‏ اند اما با توجه به این‏که مدت زمان مسئولیت وی تا ۲۹ آذر بوده است در حال حاضر این شهرداری با همان سرپرست سابق مدیریت می‏ شود.

بیرانشهر فاقد مبلمان شهری

در ادامه این موضوع یک شهروند بیرانشهری به خبرنگار قدس گفت: تأخیر درانتخاب شهردار باعث عقب ماندگی بیش‏تر بخش‏های بیرانشهر می‏شود.

خسرو فعلی با بیان این‏که شوراها نباید به دنبال منافع شخصی باشند بلکه باید هدف آن‏ها آبادانی و توسعه و پیشرفت بیرانشهر باشند، بیان کرد: مردم شوراها را انتخاب کردند که آن‏ها بتوانند یک شهردار کار بلد را منصوب کنند اما این همه تعلل جای سوال دارد.

وی به نبود مبلمان شهری در بیرانشهر اشاره و خاطرنشان کرد: یک ضرب المثل انگلیسی هست که می‏گوید اگر می‏خواهید احترام مدیران شهری را نسبت به مردم بسنجید به مبلمان آن شهر نگاهی بیاندازید.

عضو شورای راهبردی بیرانشهر ادامه داد: اگر یک شهر از لحاظ بصری زیبا، نشاط آور و آرام بخش باشد مورد استقبال خواهد گرفت، اما در بیرانشهر شاهد این هستیم که بیش‏تر به روستا شباهت دارد، مردم از این اتفاق بی بهره هستند.

فعلی تصریح کرد: امروزه تجربه و کاربرد عناصر شهری نشان داده که استفاده از تجهیزات و مبلمان مناسب تا چه حد می‏تواند بر روی شهروندان و استفاده کنندگان از محیط‏های شهری تاثیر داشته باشد.

کاندیدای شهرداری معرفی شده است، امور شهری شوراها اقدام کنند

در ادامه این گفت و گو، رئیس شورای شهر بیرانشهر به خبرنگار ما گفت: با توجه به این‏که ۲۹ آذر ماه حکم سرپرستی شهرداری بیرانشهر تمام شده اما هم‏چنان در حکم سرپرستی باقی مانده است.

علی بابایی با بیان این‏که بیشتر مردم از معرفی نشدن شهردار جدید گله مند هستند و ما به  آن‏ها هم حق می‏دهیم، عنوان کرد: باید بگویم که ما حدود دو ماه است که کاندیدای شهردار جدید را به امورشهری شورهای شهر معرفی کرده‏ایم اما این دستگاه از دادن جواب به ما خودداری می‏کند.

وی ادامه داد: ما فعلا منتظر هستیم که جواب زودتر را به ما بدهند که شاید اگر گزینه معرفی شده رد شد بتوانیم برنامه ریزی روی یک گزینه دیگر داشته باشیم.

بابایی ادامه داد: اگر گزینه مورد نظر رد شود برای انتخاب شهردار جدید اعلام عمومی خواهیم کرد و هر کس متقاضی شهردار شدن دارد می‏تواند مدارک وروزمه کاری خود را به اتاق شوراها در شهرداری بیرانشهر تحویل دهد.

وی به اقدامات انجام شده شورای شهر درمدت فعالیت آن اشاره و اعلام کرد: از این اقدامات می‏توان به آوردن سِت ورزشی و وسایل بازی کودکان و نصب در پارک کشاورز، آسفالت ۹۰ درصد معابر شهری، جدول گذاری و آسفالت گلزار شهدای بیرانشهر و چهار برجی اشاره کرد.

رئیس شورای شهر بیرانشهر اضافه کرد: جدول گذاری پارک کشاورزی و احداث پارک ساحلی پروژه‏های بعدی هستند که در سال ۹۷ در دستور کار داریم.

وی از مصوبات انجام گرفته در شهرداری خبر داد و تاکید کرد: احداث میدان ورودی بیرانشهر از سمت خرم‏آباد، طرح توسعه‏ی شهری بیرانشهر به سمت خرم‏آباد، الحاق روستای سراب الیاس به جزء محدوده شهری، تجهیز کردن سردخانه این شهر، رنگ آمیزی پارک‏های سطح شهر و نصب برج نوری بر روی میدان ولی عصر بیرانشهر از جمله مصوباتی بوده که دار دستور کار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.