ساری- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: ۵۰ درصد نانوایی های مازندران مازاد است که این مساله به اقتصاد نانوایی ها آسیب وارد می کند.

۵۰ درصد نانوایی های مازندران مازاد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲، سید محمد جعفری در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان جویبار با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۳۰۰ نفر یک نانوایی در مازندران وجود دارد، اظهار کرد: ساختار نانوایی ها باید اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه نانوا نباید دغدغه معیشتی داشته باشد، افزود: هر نانوایی جدید دو نانوایی دیگر را از مدار اقتصادی خارج می سازد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور به رتبه بندی خبازی ها اشاره کرد و گفت: ۷۸ درصد واحدهای خبازی شهرستان جویبار درجه ۴ هستند و این موضوع برای شهرستانی که قطب کشاورزی بوده، زیبنده نیست.

جعفری با بیان اینکه اولین صادرات آرد از استان مازندران و از گندم تولیدی شهرستان جویبار صورت پذیرفت، اظهار داشت: کارخانه آرد نمونه جویبار آغازگر صادرات آرد از استان مازندران به کشور عراق بود.

وی با بیان اینکه اولویت اول کارگروه آرد و نان شهرستان جویبار باید ارتقای درجه واحدهای خبازی باشد گفت: آموزش خبازان، نوسازی و بهسازی واحدها، سهم مهمی در ارتقای درجه واحدهای خبازی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.