شیراز _ معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: داشتن بینش و فعالیت سیاسی برای دانشجویان مناسب است اما باید مراقب باشند که سوار بر موج نشوند.

دانشجویان موج سواری نکنند/ هیچ دانشگاهی تعطیل نیست

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی شریعتی نیاسر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تجمعات دانشجویان تاکید کرد: هیچ کلاسی در هیچ دانشگاهی تعطیل نشده اما نسل جوان پویایی سیاسی دارند.

وی تاکید کرد: خیلی خوب است که جوانان در فعالیت فرهنگی و سیاسی ورود کنند اما توجه داشته باشند که سوار بر موج نشوند زیرا ره به جایی نمی برند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: نسل جوان باید بینش سیاسی داشته باشند اما مراقب باشند که سیاسی بازی دامن آنها را نگیرد، جامعه دانشجویی فعال و پویا است و اختلالی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دانشگاه های برتر وضعیت به مراتب بهتری دارند اما کمبودها در تمامی دانشگاه ها یکسان است و در این خصوص نمایندگان مجلس باید به فکر اعتبارات آموزش عالی باشند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: در مقطع دکترا تعداد دانش آموختگان بیشتر از نیاز جامعه و بازار است بنابراین ظرفیت دکترا و ارشد باید مهار شود.

شریعتی نیاسر در خصوص حذف کنکور نیز گفت: کنکور باید حذف شود اما برای این مهم برنامه ریزی لازم است که در سال ۹۴ کنکور دکترا حذف شد اما با توجه به اجرای آن، مجلس مصوبه دیگری ارائه کرد که مجدد کنکور به مقطع دکترا بازگشت و در مقطع کارشناسی که دغدغه جامعه است نیز ۸۵ درصد پذیرفته شدگان از طریق سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شدند اما اگر قرار باشد که به طور کل حذف شود باید آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای هیچ دانشگاهی تکلیف نکردیم که دانشجویان پذیرش مختلف در کنار هم قرار گیرند یا خیر که این اختیار به دانشگاه واگذار شده است اما حتما جداکردن دانشجویان ورودی سیستم های مختلف بالا رفتن کیفیت را به همراه ندارد.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: واژه صندلی خالی را باور ندارم زیرا در گذشته صندلی مازاد ایجاد کردیم و امروز از آنها به عنوان صندلی خالی یاد می کنیم بنابراین باید با ظرفیت سازی و ماموریت گرایی به سمت رفع اینگونه مباحث باشیم.

شریعتی نیاسر یادآور شد: باید استانداردسازی کنیم و متناسب با داشته ها و ظرفیت ها ثبت نام کنیم زیرا کلاس های ارشد و دکترا دارای ظرفیت استاندارد مشخص است و اگر بیشتر شد دیگر به عنوان صندلی خالی یاد نمی شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.