بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت:رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه کنترل و کاهش آلودگی هوا باید با همت تمام دستگاه های اجرایی در استان انجام شود و این مساله باید جزو اولویت ها و دستورکارهای مدیران قرار گیرد.

رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه کاهش آلودگی هوا باید در اولویت قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد رضا صالحی در نخستین کارگروه کاهش و کنترل آلودگی هوای استان اظهار داشت: باید با برنامه ریزی دقیق و مدت دار بتوانیم وضع موجود در حوزه آلودگی هوا را تحلیل کنیم، شناسایی وضع مطلوب را داشته باشیم و سپس برنامه هایی برای آن تدوین و تنظیم شود.

وی افزود: اگر طرح های مناسبی در راستای ارتقای کیفیت ارائه شود در بخش اعتبارات مشکلی نخواهیم داشت.

صالحی خاطرنشان کرد: همکاری مستمر آموزش و پرورش با محیط زیست برای توانمند سازی دانش آموزان، همکاری و ارتباط با مباحث مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری،همکاری و ارتباط با موضوع حق آبه زیست محیطی،ارتقای بهره وری در حوزه شهرک های صنعتی، استفاده از سوخت گازسوز و انرژی های پاک، تقویت روستاهای سبز، ایجاد تونل سبز در ورودی هر شهر باید در مسیر کاهش و کنترل آلودگی هوا انجام شود.

وی هم چنین از وضعیت مطلوب استان در حوزه کنترل آلودگی هوا خبر داد و افزود:نکته اساسی که باید تمام مدیران به آن توجه کنند، این است که وضعیت موجود، پذیرش واقعیت ها، هدف گذاری و روش رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب در دستور کار قرار گیرد.

صالحی با تاکید بر این که محیط زیست زیربنای تمام مباحث توسعه ای است، تصریح کرد:دولت تدبیر و امید تاکنون اقدامات قابل قبولی را در حوزه کنترل و کاهش آلودگی هوا انجام داده اما نباید همه مشکلات موجود را به دولت گذشته ارجاع دهیم زیرا این امر نشان از بی توجهی مدیران است .

وی با بیان این که باید حداقل های زیست محیطی در هر پروژه ای اجرایی شود، اظهار داشت:قرار نیست در مسیر دولت های سابق با ضعف ها و قوت های آنان کار کرد، بلکه تعهدات دولت های سابق جزو تعهدات ماست و نباید برای رسیدن به وضعیت مطلوب دنبال توجیه امور خود بود.

صالحی خواستار تدوین برنامه جامع کاهش آلودگی هوا را شد و گفت: در این مسیر باید تمام دستگاه های اجرایی کمک کنند و تعامل خوبی را با محیط زیست برقرار کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت: اگر مباحث محیط زیست مورد غفلت و کم توجهی قرار گیرد، بی شک چالش های این حوزه بیشتر خواهد شد.

محمد حسین علی نیا اظهار داشت: باید در گام نخست پروژه های آینده نگرانه که در راستای رسیدن به مطالبات مردم است مورد پیگیری و بررسی بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این جلسه اشاره ای به چالش های مرتبط با آلودگی هوا در بجنورد داشت و گفت:وضعیت توپوگرافی کاسه ای شهر بجنورد، تمرکز و استقرار صنایع و صنوف آلاینده و مزاحم در داخل حریم شهر، انجام نشدن مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی، اعمال نشدن ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین از داخل معابر شهری، فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهری و بهره برداری ناقص از کنار گذرهای شهری بجنورد از اهم این چالش هاست.

مطهری هم چنین به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم اشاره کرد و گفت:راهبری ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان، انجام طرح مطالعاتی جامع کاهش و کنترل آلودگی هوای مرکز استان،بازدید و پایش منظم فصلی صنایع واحدهای مختلف تولیدی، معرفی صنایع و واحدهای خاطی به مراجع قضایی، راه اندازی ایستگاه دوچرخه در اداره کل محیط زیست استان و اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی بین اقشار مختلف مردم از مهم ترین اقدامات این اداره کل بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.