پرویز سروری گفت: ایران، سوریه نیست اما اغتشاش‌گران نشان دادند کمتر از داعش نیستند، آستانه صبر مردم حدی دارد و اگر این شرایط ادامه یابد، مردم به این وضع خاتمه می دهند.

اغتشاشگران نشان دادند کمتر از داعش نیستند/آستانه صبر مردم حدی دارد

به گزارش قدس آنلاین، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان صبح امروز در نشست خبری برگزار شد، با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور گفت: بعد از اتفاقاتی که در منطقه پیش آمد و سیاست‌های آمریکا از جمله انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به قدس ناکارآمد شد، وحدت زیادی در میان دولت‌های اسلامی شکل گرفت و انتظار بود که آمریکا بخواهد برای این ناکارآمدی حاشیه درست کند.

وی افزود: مهمترین سیاست آمریکا در قبال ایران، ایجاد شکاف اجتماعی است. آمریکایی‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید مردم را در مقابل مردم قرار دهند که نتیجه آن، تضعیف امنیت ملی است، چرا که قدرت ملی ما از مردم نشأت می‌گیرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: مواضع ذوق‌زده مقامات آمریکایی، اسرائیلی و عربستانی جالب توجه بود، ریشه اغتشاشات اخیر هم در خارج است. هر چند استیفای مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم در نوع خود مهم است.

سروری ادامه داد: این اعتراضات از مشهد آغاز شد اما پس از آن، شاهد رفتاری بودیم که به هیچ وجه مطالبات اقتصادی و معیشتی را به ذهن متبادر نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه ضد انقلاب سوار این موج شده است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و عربستانی‌ها سوار این موج شده‌اند و می‌خواهند تحریک اجتماعی را موجب شوند. عجیب است که رئیس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کند که مردم ایران گرسنه غذا و تشنه آزادی هستند؛ درحالی‌که عملکرد ترامپ باعث گرسنگی تعداد زیادی از مردم جهان شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: ترامپ در مقاطع مختلف، ملت ایران را تحقیر کرد اما امروز مدافع ما شده است.

سروری با اشاره به تناقض در شعارهای مطرح شده از سوی اغتشاش‌گران تأکید کرد: اغتشاش‌گران درحالی‌که شعار «نه غزه، نه لبنان» را سرمی‌دادند، از طرف دیگر، پرچم جمهوری اسلامی را آتش زدند و با اینکه شعار «مرگ بر دیکتاتور» سرمی‌دادند، از طرف دیگر از رضاخان حمایت کردند؛ اینها نشان از تناقض در گفتار و رفتار اغتشاش‌گران دارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان تأکید کرد: اینها باید بدانند که به جایی نمی‌رسند. مردم ایران با وجود اینکه گلایه خود را از وضعیت معیشتی و اقتصادی اعلام می‌کنند، اما همواره حمایت خود را از اصل نظام نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه منبع خارجی این اغتشاشات بسیار جدی است، گفت: این مسئله نشان می‌دهد که طرح نفوذ و سوءاستفاده از مطالبات مردم، در دستور کار آمریکا و غرب قرار گرفته است.

سروری در همین باره بیان کرد: ایران، سوریه نیست اما اغتشاش‌گران نشان دادند که کمتر از داعش نیستند، البته آستانه صبر مردم حدی دارد و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، مردم خودشان به این وضع پایان خواهند داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.