گناباد- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: رشد طلاق ،اعتیاد و آسیبهای اجتماعی مهمترین تهدید نظام است.

آسیبهای اجتماعی مهمترین تهدید نظام است

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بند پی امروز  سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گنابا دکه درمحل فرمانداری این شهر برگزار شد گفت:بهزیستی سه راهبر علمی و  اساسی برای کاهش اسیبهای اجتماعی  دارد.

وی گفت: توسعه اقدامات پیشگیرانه از طریق ارتقائ اگاهی و دانش خانواده ها می تواند در کاهش اسیبها موثر باشد.

وی توانمند سازی جامعه هدف و مناسب سازی  فضای شهری برای تردد معلولین  را یکی دیگر از رویکردهای بهزیستی دانست و افزود:در برنامه ششم با لایحه حقوق معلولین تسهیلات خوبی در اختیار انها قرار می گیرد.

وی استفاده از توان تمام دستگاهها و خیرین  برای کاهش مشکلات معلولین را از دیگر راهبردهای بهزیستی دانست وگفت:  با غربال گری ژنتیک ازدواج  ومشاوره  می توان از اسیبههای زیادی پیشگیری کرد .

محسنی افزود: متاسفانه سن اعتیاد کاهش یافته و بسوی زنانه شدن  پیش می رود بطوریکه  از هر۶معتاد مرد در سن ۱۵تا۲۵سال یک زن و سنین ۲۵تا۴۵از هر۱۷مرد یک زن  و درسنین ۴۵ تا۶۵سال ازهر ۱۹مرد یک زن معتاد می باشد  .

رئیس سازمان بهزیستی کشورافزود:بومی سازی و شناسایی اسیبهای اجتماعی در هر منطقه می تواند در کاهش  اسیبها موثر باشد وخراسان رضوی در زمینه اقدامات پیشگیرانه در سطح کشور اول است بطوریکه در ۴ماهه اول سال جاری با اقدامات پیشگیرانه  طلاق ۱۲درصد کاهش یافته است.

وی گفت امسال برای اشتغال معلولین ۹۰۰میلیارد برای بهزیستی و ۲۱۰۰میلیارد برای کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

دراین جلسه امام جمعه نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی وفرماندار با اشاره به مشکلات ناشی از خشک سالیهای مکرر دراین شهرستان خواستار مساعدت نهادهای حمایتی وایجاد اشتغال در این شهرستان شدند.گفتنی است با حضور مسولین مرکز اورژانس اجتماعی که با کمک خیرین  بازسازی شده بود به بهره برداری رسید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.