یک مقام وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام همبستگی کامل با ایران در موضوع حوادث اخیر در شهرهای ایران، اعلام کرد که موضع آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشدت محکوم می‌کند.

اعلام همبستگی «سوریه» با ایران؛ دمشق اطمینان دارد مردم و دولت این توطئه را خنثی می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام در وزارت خارجه سوریه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که سوریه همبستگی کامل خود با ایران را اعلام و مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره حوادث اخیر در ایران را محکوم می‌کند. 

این مقام دولت سوریه ضمن بیان اینکه «ما بشدت مواضع دولت آمریکا، اسرائیل و ابزاردست‌های آنان درباره وضعیت فعلی ایران را محکوم می‌کنیم» تصریح کرد که «نقش آمریکا و اسرائیل در بی‌ثبات کردن منطقه کاملا روشن است» و «ما بر اهمیت احترام به حاکمیت ایران و عدم دخالت در امور داخلی آن تأکید می‌کنیم».

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این مقام وزارت خارجه، اتفاقات جاری در ایران را «توطئه» نامید و تأکید کرد که «اطمینان داریم که مردم و دولت ایران این توطئه را خنثی خواهند کرد». 

همزمان، ترکیه نیز در موضعی مشابه، دخالت خارجی در امور داخلی ایران را رد کرد و «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص آشوب‌های پراکنده در برخی شهرهای ایران ابراز نگرانی کرد.

بنا به گزارش شبکه «سی ان ان ترک»، وزیر امور خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد که این تنش‌ها رفع شود و گفت: حفظ صلح و ثبات در ایران حائز اهمیت است.

چاووش اوغلو در خصوص هرگونه مداخله کشورهای غربی در امور داخلی ایران هشدار داد و گفت: «از اظهارنظرات تحریک‌آمیز و مداخله خارجی باید خودداری شود».

پیشتر مقامات مختلف آمریکا شامل کاخ سفید، وزارت خارجه، مشاوران و مقامات رژیم صهیونیستی با دخالت در امور داخلی ایران، از آشوب‌طلبان در خیابان‌های ایران حمایت کردند و آنان را «آزادی‌خواه» نامیدند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.