سخنگوی مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره مواضع وی در قبال تحولات اخیر ایران گفته که معاون ترامپ از سال ۱۳۸۸ حامی قاطع «معترضان ایرانی» بوده است.

مایک پنس از اعتراضات ۱۳۸۸ حمایت کرده بود/ او و ترامپ قاطعانه حامی «معترضان ایرانی» خواهند بود

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه اظهارنظرهای آمریکایی‌ها درباره آشوب‌های اخیر در ایران، سخنگوی معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که «مایک پنس» در سال ۱۳۸۸ حمایت خود از «معترضان ایرانی» را ابراز کرده بود.

«مایک پنس» جمهوریخواه از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ عضو مجلس نمایندگان آمریکا بوده و پیش از آغاز به کار به عنوان معاون رئیس‌جمهور این کشور(از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷) هم فرماندار ایالت ایندیانا بود.

حالا سخنگوی «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا با افتخار از سابقه حمایت پنس از فتنه ۱۳۸۸ سخن گفت و بر «حمایت قاطع» او از آشوب‌های اخیر ایران تاکید کرد.

«آلیسا فرح» در توئیتر خود نوشت: «به سال ۲۰۰۹ برگردیم. معاون رئیس‌جمهور آمریکا که در آن زمان عضو کنگره بود، از دولت اوباما خواست حمایت بیشتری از معترضان  ایرانی نشان دهد».

سخنگوی پنس افزود: «معاون رئیس‌جمهور پنس برای سال‌ها، حامی مردم ایران که در برابر رژیم سرکوبگر ایستاده‌اند، بوده است. او و رئیس‌جمهور ترامپ با قدرت از معترضان ایران حمایت خواهند کرد».

سخنگوی معاون دونالد ترامپ برای اثبات حرفش، لینک مصاحبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ پنس به عنوان عضو مجلس نمایندگان آمریکا با شبکه سی‌ان‌ان را هم منتشر کرد.

معاون کنونی رئیس‌جمهور آمریکا در آن مصاحبه گفته بود: «از اینکه رئیس‌جمهور(اوباما) گفت معترضان این حق را دارند که شنیده شوند، تشکر می‌کنم اما با کمال احترام، با تصمیم دولت برای ترسیم خط عدم مداخله(در موضوع اعتراضات ایران) مخالفم».

وی افزود: «از نظر من، ما شاید فرصتی برای شروعی تازه داشته باشیم البته نه با حاکمان ستمگر در تهران، بلکه با مردم خوب و شجاع ایران که قدم جلو گذاشتند».

پنس که عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بوده، در آن سال قطعنامه‌ای هم برای حمایت از فتنه ۱۳۸۸ به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.