کرج- رئیس سازمان انتقال خون استان البرز با بیان اینکه آغاز فصل سرما و آلودگی هوا موجب کاهش اهدای خون از سوی مردم شده است گفت: استان البرز در حال حاضر با مشکل کمبود ذخایر خونی مواجه شده است.

استان البرز با کمبود ذخایر خونی روبرو است

محمدرضا مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: سازمان انتقال خون در مواقع بحرانی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و بر همین اساس سازمان انتقال خون کشور به آمادگی استان ها در مواقع بحرانی تاکید دارد.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون کشور به تمامی استان ها اعلام کرده در مواقع بحرانی به صورت استاندارد ذخایر خونی داشته باشند و با توجه به نزدیکی کرج به تهران این استان در مواقع حساس نقش معین پایتخت را ایفا می کند.

رئیس سازمان انتقال خون استان البرز در توضیح بیشتر گفت: در مواقع بحرانی و شرایط حساس به تهران نیز خون رسانی خواهیم داشت اما در حال حاضر استان البرز با بحران ذخایر خونی مواجه است.

مهدی زاده با اشاره به استقبال شهروندان البرزی از اهدای خون در روزهای اخیر گفت: با توجه به فصل سرما و آلودگی هوا سازمان انتقال خون طی یک فراخوان از شهروندان خواست تا در این فرایند مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال شهروندان البرزی، همچنان از مردم تقاضا داریم تا زمان صدور فراخوان بعدی مبنی بر توقف این فرایند با اهدای خون خود به جبران کمبود ذخایر خونی کمک کنند.

رئیس سازمان انتقال خون استان البرز به نیاز اساسی به تمامی گروه های خونی اشاره کرد و گفت: معمولا گروه های خونی او مثبت و او منفی با کمبود بیشتری مواجه است ولی در حال حاضر تمام گروه های خونی در استان البرز با کمبود روبرو است.

مهدی زاده با اشاره به آمادگی مراکز  انتقال خون استان البرز  در مناطق مختلف شهری گفت: اداره کل انتقال خون در گلشهر، مرکز ثابت میدان توحید و نیز مرکز جامع مهربانو در گوهردشت آماده دریافت خون از سوی شهروندان البرزی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.