جنگل های آمل درحالی پس از ۴۸ ساعت همچنان در آتش می سوزد و سطح آتش سوزی به ۲۰ هکتار افزایش یافته است.

جنگل های آمل همچنان در محاصره آتش و دود

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با بیان اینکه جنگل منطقه 'رزگه' بخش امامزاده عبدالله این شهرستان از بامداد یکشنبه تاکنون بر اثر سهل انگاری عامل انسانی در آتش می سوزد، گفت: با وجود حضور یک فروند بالگرد برای تسریع در خاموش کردن آتش سوزی در این منطقه، به علت شرایط آب و هوایی، مه غلیظ و نیز نقص فنی آن (خرابی چادر ذخیره آب)، امکان انجام عملیات فراهم نشد.

نعمت الله کوهستانی با اشاره به اینکه تا عصر روز دوشنبه ۱۱ دی با تلاش نیروهای یگان حفاظت و بسیج مردمی، محدوده آتش سوزی ها مهار اما تاکنون به طور کامل خاموش نشده است، افزود: به علت صعب العبور بودن منطقه و امکان پذیر نبودن فرستادن ماشین آلات آتش نشانی، تاکنون بیش از ۲۰ هکتار از گونه های با ارزش جنگلی از جمله سرخ دار در آتش سوخت.

وی ابراز امیدواری کرد: بنابراعلام هواشناسی، احتمال بارش خفیف باران از اواخر دیشب و امروز در این شهرستان وجود دارد که درشرایط کنونی نزول جوی می تواند، به حل این مشکل کمک کند.

نعمت الله کوهستانی با بیان اینکه علت اصلی آتش سوزی در جنگل های امامزاده عبدالله شهرستان آمل مشخص نشده است از احتمال افزایش دمای هوا، وجود برگ های خشک در جنگل و بی توجهی گردشگران در بروز چنین آتش سوزی هایی خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.