عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از پیشنهاد لغو طرح ترافیک گفت:‌ شهرداری با اجرای این موارد به دنبال خالی کردن جیب مردم است.

لغو طرح ترافیک سیاست شهرداری برای خالی کردن جیب مردم

به گزارش قدس آنلاین، سلمان خدادادی با اشاره به اینکه طرح ترافیک فعلی با نگاه انسان دوستانه اجرایی نمی شود، گفت:‌ طرح ترافیک در حال حاضر ایجاد درآمد برای شهرداری بوده و به نوعی مردم را نسبت به مسئولان بدبین کرده است، طرح ترافیک در تهران برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا مصوب شد؛ ضمن اینکه شرایط تردد مردم به واسطه کاهش ترافیک آسان ترشود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اجرای طرح زوج و فرد حل مشکلات مردم، مقابله با آلودگی هوا و تسهیل درتردد افراد فراموش شده است، افزود:‌ تنها نگاه مادی حاکم بر اجرای این طرح است، یعنی افراد در هر شرایطی می توانند با پرداخت هزینه و خرید آرم به محدوده طرح ترافیک وارد شوند؛ اما به جان مردم در شرایط آلودگی هوا توجه نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم به دلیل آلودگی هوا سالانه جان خود را ازدست می دهند، تصریح کرد:‌ عامل مرگ افراد همان هایی هستند که در شرایطی تنها با دریافت هزینه مجوز تردد خودروها به محدوده طرح ترافیک را می دهند، بنابراین اهداف اولیه در اجرای این طرح فراموش شده است.

خدادادی با بیان اینکه جزییات طرح جدید شهرداری با هدف لغو محدوده طرح ترافیک هم مشخص نیست، گفت:‌ اگر نگاه شهرداری دراجرای این طرح همان رویکرد مادی است که به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اما اگر نگاه کارشناسی  پشت این طرح قراردارد که بعید به نظر می رسد تا حدودی قابل قبول است؛ به عنوان مثال خودروی برقی نباید عوارضی برای ورود به محدوده طرح ترافیک پرداخت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه نباید با استفاده از برخی راهکارها تنها فشار بر مردم را افزایش داد، افزود:‌ در برخی شرایط مردم ناچار به انجام تخلف هستند، بنابراین طرح جدید هم با این روال به نوعی خالی کردن جیب مردم است؛ زیرا تدبیری درجهت کاهش آلودگی هوا نشده و با هر فرصتی به دنبال تحمیل ضرر به مردم هستیم، متاسفانه ابزاری در دست مجلس برای مقابله با این سیاست ها نیست و شورای شهر باید با اینگونه اقدامات برخورد کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.