چابهار-مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: فاز نخست پروژه احداث شهر فرودگاهی چابهار پس از واگذاری زمین به منطقه آزاد چابهار در بازه زمانی ۱۸ ماه تا ۲ سال انجام می‌شود.

احداث شهر فرودگاهی چابهار به منطقه آزاد واگذار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرحیم کردی با اشاره به روند احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار، اظهار داشت: محدوه‌ای سال گذشته برای ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار خارج از محدوه منطقه آزاد جانمایی و تصویب شده که هر چند متولی اصلی ساخت فرودگاه طبق آیین ساخت و بهره‌برداری از فرودگاه‌های غیرنظامی سازمان هواپیمایی کشوری است، اما منطقه آزاد چابهار متقاضی ساخت این فرودگاه است.

وی افزود: نظر بر این است که محدوه ساخت این فرودگاه با تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت راه و شورای عالی مناطق آزاد به منطقه آزاد چابهار واگذار شود و در حال حاضر هم در حال تنظیم این‌ تفاهم‌نامه هستیم و در صورتی که تحویل زمین صورت گیرد منطقه آزاد مشکلی برای تامین منابع ساخت فرودگاه چابهار نخواهد داشت چراکه هم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی متقاضی ساخت هستند و هم سازمان از منابع داخلی خود اعتبار را تامین خواهد کرد.

به گفته کردی مجموعه فرودگاهی که در چابهار پیش‌بینی شده و در طرح آمده احداث یک شهر فرودگاهی در بازه زمانی ۱۰ ساله است که سرمایه‌گذاری بلایی را می‌طلبد اما با توجه به‌ اینکه فعلاً امکان برقراری ارتباط هوایی در کمترین زمان ممکن برای چابهار در اولویت است، این فرودگاه در بازه زمانی کوتاهتری ساخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود فاز اول احداث شهر فرودگاهی چابهار با ظرفیت جا به جایی یک میلیون مسافر در سال و با سرمایه‌ای بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان پس از تحویل زمین به منطقه آزاد چابهار در بازه زمانی ۱۸ ماه تا ۲ سال به بهره‌برداری برسد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.