معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: آیین نامه ساماندهی تهران بزرگ باید به سرعت تدوین و نهایی شود؛ برای این کار لازم است هماهنگی لازم میان دستگاههای مرتبط با محوریت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود.

آیین نامه «ساماندهی تهران بزرگ» باید به سرعت تدوین شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه ساماندهی تهران بزرگ ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور و در راستای اجرای قانون امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران، برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اینکه ساماندهی شهر تهران در وهله نخست نیازمند برخورداری از شناخت دقیق و جامع‌الاطراف نسبت به تهران بزرگ است، اظهار داشت: پس از آنکه شناخت دقیقی از تهران بزرگ حاصل شود حتماً قادر خواهیم بود ساماندهی شهر تهران را نیز بهتر انجام دهیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به نظرات مختلف کارشناسان برای حل مسائل و مشکلات تهران افزود: دو دیدگاه متفاوت برای حل مسائل و مشکلات تهران از سوی کارشناسان که یکی انتقال پایتخت و دیگری ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ است مطرح میشود که لازم است دبیرخانه شورا هر دو دیدگاه را مورد بررسی دقیق و علمی قرار دهد و برای تصمیم گیری نهایی به جلسه شورای عالی ارائه کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ساماندهی شهر تهران به معنای آنست که باید برای همه مسائل تهران بزرگ یعنی تهران و مناطق اطراف آن چاره اندیشی کنیم، خاطرنشان کرد: ساماندهی تهران محدود به مناطق ۲۲ گانه این شهر نیست و برای حل مشکلات تهران لازم است که تصمیماتی برای شهر تهران و پیرامون آن اتخاذ شود.

جهانگیری بر ضرورت برگزاریمنظم و مستمر جلسات شورای عالی ساماندهی شهر تهران تاکید کرد و گفت: تهران با وجود آنکه از امکانات بیشتری نسبت به سایر استان ها برخوردار است اما از مسائل متعددی نیز رنج می برد و لازم است که تصمیمات راهگشایی اتخاذ کنیم تا سطح کیفیت زندگی در تهران ارتقاء پیدا کند و مسائل موجود برطرف شود. 

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم نهایی شدن آیین نامه ساماندهی تهران بزرگ، خاطرنشان کرد: آیین نامه ساماندهی تهران بزرگ باید به سرعت تدوین و نهایی شود که برای این کار لازم است هماهنگی لازم میان دستگاه های مرتبط با محوریت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود.

وی با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی در خصوص مطالعات طرح ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ، بر ضرورت تکمیل این مطالعات تاکید کرد و گفت: یافته های این طرح مطالعاتی باید در دبیرخانه شورا و با حضور دستگاههای مرتبط به دقت مورد بررسی قرار گیرد و برای راهکارهای اجرایی و تامین مالی اجرای طرح ها برنامه ریزی شود.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار تهران،‌ رییس شورای اسلامی شهر تهران و برخی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی از مطالعات صورت گرفته تحت عنوان مطالعات طرح ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ ارائه کرد و ضمن تشریح چشم انداز آینده و ارزیابی ادامه روندها تا افق ۱۴۱۵، پیشنهاداتی را به منظور ساماندهی تهران بزرگ مطرح کرد.

در این نشست مقرر شد دبیرخانه شورا، جلساتی را با دستگاه های مرتبط در خصوص موضوعات مرتبط با ساماندهی تهران بزرگ برگزار و نتایج را برای تصمیم گیری در جلسات آتی شورای عالی ساماندهی تهران بزرگ مطرح کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.