بجنورد- استاندار خراسان شمالی در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان به فرمایش مقام معظم رهبری در سفر به این استان مبنی بر لزوم قرار گرفتن خراسان شمالی جزو ده استان برتر کشور اشاره کرد و گفت:بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری خراسان شمالی باید تا افق سال ۱۴۰۴ جزو ده استان برتر کشور قرار گیرد لذا باید تا پایان دولت دوازدهم در تمامی شاخص ها به حد میانه دست یابیم

برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص های توسعه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی اظهار داشت: باید تا پایان دولت دوازدهم به شاخص های میانه جدول و در دولت سیزدهم به هدف گذاری مقام معظم رهبری دست یابیم و مهم تر آن که نباید رسیدن به جایگاه مطلوب را تنها از این دولت طلب کرد و انتظار معجزه داشته باشیم.

وی هم چنین در ادامه سخنان خود خواستار پیگیری جدی تر مباحث مربوط به سفر مقام معظم رهبری و کاروان تدبیر و امید به این استان شد.

صالحی با تاکید بر این که توسعه پایدار استان باید به توسعه پایدار روستا بینجامد، تصریح کرد:باید برای رسیدن به توسعه پایدار روستایی مساله بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد ضمن اینوکه می توان با انجام کار فرهنگی درست و صحیح در قالب بازآفرینی توجه به ماندگاری افراد در روستاها و مساله مهاجرت را مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد:در ستاد بازآفرینی پایدار شهری برای رسیدن به توسعه پایدار باید مباحثی همچون درآمد ، سکونت و اشتغال پایدار را نیز مورد توجه قرار داد.

صالحی با بیان اینوکه هفته آینده نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با محوریت استان خراسان شمالی و با ریاست وزیر راه و شهرسازی و حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان، شهردار بجنورد، تعدادی از نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران مرتبط با این حوزه برگزار می شود، خواستار ارائه آمار دقیق، شفاف و به روز از وضعیت استان شد.

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران بر لزوم تهیه برنامه جامع اقدام مشترک استان در حوزه بازآفرینی شهری، تعیین سهم مناطق ناکارآمد شهری در حوزه تولید و اشتغال ، تشکیل کمیته همکاری مشترک در خصوص پرداخت تخفیفات پروانه های ساختمانی صادره در بافت های فرسوده شهری تاکید کرد.

نریمان مصطفایی گفت: با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف افق ۱۴۰۴و برنامه ششم توسعه کشور برنامه ریزی شده تا در یک مدت زمان ۱۰ ساله طرح توانمند سازی و ساماندهی محلات و سکونتگاه های غیر رسمی اجرایی شود.

وی افزود: تا زمانی که روستاهای حاشیه شهرها تعیین تکلیف و مدیریت نشود جمعیت شهرها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که توجه به بافت ناکارآمد شهری در کشور به یک اولویت تبدیل شده است، اظهار داشت: توجه به بافت های ناکارآمد شهری ضروریست .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.