بجنورد- رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: با توجه به شاخصه‌های مناسب فرهنگی و هنری این استان امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد را در خراسان شمالی میزبانی کنیم.

خراسان شمالی آماده میزبانی جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، وحید نمازی، در آیین افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بجنورد، اظهار کرد: دغدغه ما از همان ابتدا انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری، در مساجد بود؛ زیرا مساجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اجتماعی ما است که مخاطب در سنین مختلف دارد و موضوعاتی که ما می‌خواهیم کار کنیم مخاطبان آن در هر رده‌ای در این پایگاه اجتماعی حضور دارند.

وی افزود: همچنین نیروهای جوان، متعهد و متدینی در مساجد وجود دارند که اگر با برنامه‌ریزی به سراغ این نیروها برویم می‌توانیم پشتوانه‌های خوبی را برای انقلاب اسلامی و هنر متعهد مهیا کنیم.

نمازی با اشاره به راه‌اندازی دفتر تئاتر مردمی مساجد، اضافه کرد: پیش از این هم ما برخی برنامه‌ها را در مسجد شروع کردیم ازجمله برگزاری شب شعر و خاطره، اکران فیلم‌های مختلف در مساجد، اجرای تئاتر و ... و تجربه کردیم که اگر هنر و فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سوی خود مردم برای مردم و در مساجد باشد مخاطبان از آن به نحو مطلوب استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا مهم‌ترین نکته ارتقای سطح دانش اهالی مسجد و فعالان فرهنگی هنری مساجد است و باید بر روی این موضوع تمرکز کنیم.

نمازی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان از همه سو به جامعه ما هجوم فرهنگی آورده‌اند، به تقویت و ترویج تفکر مسجدی و انقلابی نیاز داریم و این تفکر مگر در قالب زبان هنر نفوذ پیدا نمی‌کند و اثرگذار نخواهد بود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم نگاه رهبری مبنی بر اینکه در مسجد نباید بسته باشد را پیاده کنیم باید از این ظرفیت‌های مساجد استفاده کنیم و یکی از اقدامات لازم برای جلوگیری از بسته شدن درب مساجد هم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد است.

نمازی در ادامه گفت: مهم‌ترین شاخصه خراسان شمالی شاخصه فرهنگی این استان است؛ به‌گونه‌ای که از حیث معنویت جزء استان‌هایی است که مردم آن روحیه مذهبی دارند و همچنین از نظر استقبال از برنامه‌های فرهنگی و هنری هم وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به این شاخصه‌ها امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد را در خراسان شمالی میزبانی کنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: زبان هنر زبانی است که انسان‌ها را به حقیقت می‌رساند؛ لذا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: هر تمدنی و هر پیامی تا در قالب هنر ارائه نشود ماندنی نیست.

وی اظهار داشت: زبان هنر زبانی است که انسان‌ها را به حقیقت می‌رساند؛ لذا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: هر تمدنی و هر پیامی تا در قالب هنر ارائه نشود ماندنی نیست و بهترین هنر هم هنر انسان‌سازی است هنری که انسان را به سمت سعادت حرکت دهد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: زبان هنر زبانی است که انسان‌ها را به حقیقت می‌رساند؛ لذا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: هر تمدنی و هر پیامی تا در قالب هنر ارائه نشود ماندنی نیست و بهترین هنر هم هنر انسان‌سازی است هنری که انسان را به سمت سعادت حرکت دهد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: هنر انقلاب اسلامی بود که هشت سال دفاع مقدس الگویی برای جامعه جهانی شد.

وی با بیان اینکه هنر این است که من چگونه با مخاطب خود حرف بزنم، گفت: تئاتر زبان گویا با منبری وسیع است؛ منتها جاذبه‌های خاص خود را دارد، شاید کسی به مسجد و پای منبر من نیاید اما اگر همین مفاهیم در قالب تئاتر و یک کار هنری زیبا ارائه شود بسیار جاذبه آفرین خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.