ایلام- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان ایلام گفت: سرشماری از پستانداران در حیات وحش ایلام در حال اتمام است.

سرشماری پستانداران در حیات وحش ایلام در حال اتمام است

علی طاهر سارایی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه محیط زیست استان ایلام سالانه ۵ نوبت اقدام به سرشماری از پستانداران، پرندگان و دیگر جانوران در حیات وحش ایلام می کند، اظهارداشت: در حال حاضر سرشماری از پستانداران شاخص در حیات وحش و مناطق حفاظت شده استان شامل انواع بزکوهی، قوچ، میش و کل به روزهای آخر خود رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سرشماری از پرندگان در روزهای آینده آغاز می شود، افزود: پرندگان مهاجر سیبری در فصل سرد سال به مناطق مختلف ایلام برای زمستان گذرانی مهاجرت کرده که اغلب در مناطق گرمسیر استان دیده می شوند و با آغاز فصل گرم در استان، دوباره به مناطق سردسیری همچون سیبری باز می گردند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان ایلام بیان داشت: مرغابی سانان، دنا، حواصیل، فلامینگو و ... اغلب گونه های پرندگانی هستند که برای زمستان گذرانی به ایلام مهاجرت می کنند.

علی طاهر سارایی با توصیه به شهروندان و رانندگان در عبور از حیات وحش و مراقبت از جانوران، یادآور شد: از همه همشهریان و رانندگان می خواهیم که در هنگام استفاده از حیات وحش و عبور از جاده های کوهستانی و مناطق حفاظت شده مراقب گونه های نادر جانوران که ذخیره های ژنتیکی هستند باشند و اگر هرگونه اقدام به شکار در مناطق حفاظت شده را مشاهده کردند با شماره تلفن های ۳۳۳۳۲۲۸۶ و ۳۳۳۳۱۸۰۴-۰۸۴ به این سازمان گزارش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.