سخنگوی وزارت خارجه مسکو در پیامی طعنه‌آمیز خطاب به نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل که خواستار تشکیل جلسه فوری سازمان ملل درباره تحولات اخیر ایران شد، گفت که واشنگتن هم مطالب زیادی درباره نقض حقوق بشر خود برای گفتن به جهان دارد.

هیلی مطالب بسیاری درباره نقض حقوق بشر در آمریکا دارد که باید بگوید

به گزارش قدس آنلاین، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه (دیروز) به وقت محلی ضمن حمایت از آشوب‌های پراکنده در ایران تصریح کرد که واشنگتن از شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر خواهد خواست برای بررسی تحولات اخیر ایران، تشکیل جلسه فوری دهد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به سخنرانی اخیر هیلی گفت: «نیکی هیلی گفت آمریکا به دنبال تشکیل جلسه فوری شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل است. قطعاً آمریکا نیز چیزهای زیادی برای گفتن به جهان دارد».

وی ادامه داد: «بعنوان مثال، نیکی هیلی می‌تواند تجربه آمریکا در خصوص پراکنده کردن اعتراضات را به اشتراک بگذارد و به ما جزئیات چگونگی دستگیری گسترده و سرکوب جنبش معترضان «اشغال وال استریت» را بگوید و بگوید چطور اعتراضات فرگوسن سرکوب شد».

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در یک سخنرانی ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده درباره ایران بار دیگر به حمایت از آشوب‌گران و تخریب‌گران در برخی از شهرهای ایران پرداخت و گفت:  «دولت ایران فعالانه در تلاش است شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای ارتباطی که اجازه می‌دهد صدای شهروندان شنیده شود را مسدود کند. آمریکا قصد دارد «صدای مردم ایران را رساتر کند.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.