وزارت خارجه نروژ از توقف صادرات تسلیحات و مهمات به امارات متحده عربی به خاطر نگرانی‌های مربوط به استفاده از این تسلیحات در جنگ یمن خبر داده است.

نروژ فروش سلاح به امارات را به خاطر جنگ یمن متوقف کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه نروژ امروز چهارشنبه اعلام کرد: نروژ صادرات سلاح و مهمات به امارات متحده عربی را متوقف کرده است چرا که نگران استفاده از این تسلیحات در جنگ یمن است.

امارات بخشی از ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی است که طی ماه های گذشته حملات گسترده‌ای را علیه مردم یمن آغاز کرده است. از آغاز این حملات تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم یمن کشته و ۳ میلیون نفر آواره و بی خانمان شده اند.

وزارت خارجه نروژ افزود: گرچه تاکنون هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که استفاده امارات از تسلیحات نروژی را نشان دهد ولی خطر استفاده از این تسلیحات با توجه به دخالت ارتش امارات در جنگ یمن رو به افزایش است.

نروژ اعلام کرده است که مجوزهای فعلی صادرات اسلحه به امارات به طور موقت لغو شده و تحت شرایط کنونی هیچ مجوز جدیدی برای صادرات تسلیحات داده نخواهد شد.

نروژ در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۷۹ میلیون دلار سلاح و مهمات به امارات صادر کرده است. این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۴۱ میلیون دلار رسیده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.