کرمان - استاندار کرمان با بیان اینکه در دو سه هفته اخیر مشکل پروژه هایی که گره مالی داشته اند، برطرف شده است، گفت: تامین مالی یک هزار میلیارد تومانی پروژه های آبی و تامین مالی پروژه انتقال آب از خلیج فارس در قلب سندیکای بانکی پیگیری شده است.

رفع اشکال گره مالی پروژه های استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر چهارشنبه در نود و چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، افزود: توانستیم در جلسه ای سه ساعته منابعی را برای استان کرمان جذب کنیم  که این امر بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: برای پروژه های عمران شهری کرمان یک هزار میلیارد تومان توافق گرفته ایم و شهردار و اعضای شورای شهر باید در تهران پیگیری های لازم را داشته باشند.

استاندار کرمان عنوان کرد: با معین های اقتصاد مقاومتی گفت و گو کرده  و آنها به اقناع فکری رسیده اند که کارهایی را در استان کرمان انجام دهند و نباید تکالیفی را برای آنها ایجاد کنیم که از استان فراری شوند زیرا همزمان با توسعه اقتصادی، کارهای فرهنگی نیز انجام می شود.

رزم حسینی گفت: ما باید فضایی را ایجاد کنیم که معین های اقتصادی بتوانند با دولت و مدیران دولتی به آسانی ارتباط داشته باشند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم داده و این استان و کشور را بسازیم، گفت: این کار، کار سختی است و مردم باید بدانند که دولت تاکنون در حوزه توسعه، سلامت و ارتقای اقتصادی کشور چه کارهایی را انجام داده است.

وی بر توسعه تربیت اقتصادی در جامعه تاکید کرد و گفت: معین های اقتصاد مقاومتی در دوره اول الگوسازی شده و کارنامه دارند و در دولت دوازدهم به شدت برای ادامه کار آنها پیگیری می کنیم.

رزم حسینی ادامه داد: دولت در استان کرمان آمادگی دارد تسهیلات خوداشتغالی را با ساده ترین روش ممکن ارائه کند و علاقه مندان اگر نیاز به آموزش داشته باشد، در فنی و حرفه ای و سایر سازمان های مربوطه مورد آموزش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه سطح مدیریتی مدیران استانی خوب است اما انتظارات به حق بالاست، گفت: پس از چهار دهه از انقلاب که باید هشت سال جنگ، شش سال تحریم جدی بسیار محدود کننده و یک سری عدم تفکر توسعه ای را در نظر بگیریم، کارنامه اقتصادی جمهوری اسلامی را باید در حدود ۱۲ سال ارزیابی کنیم.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که اصول استقلال، آزادی و استکبارستیزی را داریم، عنوان کرد: برای جبران این وضعیت باید با به کارگیری اقتصاد مردمی و افزایش همت مدیران اقدام کرد.
 
تصویب ۴۴۵ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در مجموع ۴۴۵ پروژه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان مصوب شده است.

جعفر رودری افزود: ۱۴۴ مورد از این پروژه ها پیشنهادات دستگاه های استانی، ۱۵۱ پروژه بخش خصوصی و ۱۵۰ پروژه مربوط به برش استانی پروژه های ملی است.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان برای ۲۸ هزار و ۷۷ نفر ایجاد اشتغال می شود.

رودری خاطرنشان کرد: در مجموع ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های حوزه آب استان کرمان نیاز است که یک هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان خاطرنشان کرد: ۸ هزار و۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای پروژه های انتقال آب استان کرمان نیاز است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ پروژه تاثیرگذار در استان کرمان ۲۵ درصد مجموع پروژه ها را شامل می شود و ۷۵ درصد اشتغال استان را سهمیم هستند، گفت: ۶۷ درصد از سرمایه گذاری های استان کرمان شامل این پروژه ها می شود.
 

پیشنهاد راه اندازی نمایشگاه های دائمی صنایع دستی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: طبق ابلاغیه معاونت هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور برنامه هایی را برای فراهم کردن زمینه افزایش مشارکت بانوان در عرصه های اقتصادی در ۱۲ بند تدوین کرده ایم.

فاطمه السادات حسینی با بیان اینکه یکی از این بندها، ایجاد بازارچه های دائمی برای عرضه محصولات و تولیدات بانوان در مرکز استان و در شهرستان ها است، افزود: پیشنهاد می شود برای هر یک از مناطق هشتگانه یک بازارچه برای تولیدات و محصولات صنایع دستی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تعامل با یک سازمان مردم نهاد برای فروش محصولات صنایع دستی زنان در بازارهای خارجی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: استفاده از بانوان کارآفرین به عنوان تسهیل گر اقتصادی برای این که بتوانند در شهرستان ها شرایط و ظرفیت های بانوان را شناسایی کرده و به فعلیت برسانند نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی شورای زنان فرهیخته با هدف بهره گیری از نظرات زنان فرهیخته و صاحب نظر برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در امور زنان و خانواده نیز مورد تاکید قرار گرفته است که در استان کرمان می توانیم از این موارد بهره مند شویم.

مشکلات ساختاری موجود ناشی ازعدم مدیریت صحیح منابع

یکی از اقتصاددانان استان کرمان نیز گفت: مشکلات ساختاری موجود ناشی ازعدم مدیریت صحیح منابع و پائین بودن بهره وری منابع و نیروی انسانی بوده که به هیچ دولتی مربوط نمی شود.

زاینده رودی با بیان اینکه باید بسیاری از باورهای غلط را برای رسیدن به سبک زندگی هوشمندانه تغییر داد، گفت: چند گام اصلی و مهم برای رسیدن به سبک صحیح زندگی هوشمندانه، تفکرات توسعه ای، توجه به مطالعات اقتصاد رفتاری و اصلاح روش های سیاستگذاری و تصمیمات درست اقتصادی است.

وی عنوان کرد: به آینده استان کرمان خوشبین هستم زیرا در این استان محور و مرکز اقدامات توسعه ای، استاندار کرمان هستند.

این اقتصاد دان ادامه داد: در استان کرمان معادن زیادی داریم اما از فقر رنج می بریم که این امر یک مشکل بزرگ است و استاندار کرمان به خوبی این مسائل را مد نظر قرار داده اند تا راهکارهای رفع آن اندیشیده شود.

زاینده رودی گفت: تاکیدات استاندار کرمان بر وحدت حول محور ولایت، لزوم حضور مردم در صحنه و لزوم توجه به ظرفیت های موجود، نشان دهنده روحیه توسعه گرای ایشان است.

وی با تاکید بر اینکه تفکر توسعه ای، امید به آینده را در جامعه ایجاد می کند، گفت: مساله ای که امروز رواج یافته و مبتنی بر آن است که تعادل های سیاسی موجب عدم تعادل های اقتصادی شده، کاملا نادرست است.

این اقتصاد دان عنوان کرد: تفکر توسعه ای می تواند زمینه ساز و محور حوزه تولید علم و نظریه پردازی گردد که قطعا باید بر اساس مبانی ایدئولوژیکی و نظام ارزشی جامعه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.