کرمان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک های استان، گفت: برخی از بانک های استان، دلیل عملکرد ضعیف خود را عدم مراجعه متقاضیان به بانک ها می دانند که نمی تواند قابل قبول باشد.

بانک های استان کرمان عملکرد ضعیفی دارند

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد فدائی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: برای بررسی این ادعا، بانک ها باید ظرف دو روز آینده اسامی متقاضیانی که پرونده آنها در بانک ها قابل پرداخت می باشد، ولی مراجعه ای نداشته اند را به استانداری ارسال نمایند.

وی یادآورشد: در دومین جلسه کارگروه رفع موانع تولید دریافتم که برخی از بانک های استان عملکرد مثبتی ندارند و این در حالی است که هیچگاه خلاف ضوابط و قوانین از آنها درخواستی نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان خواستار بررسی و رسیدگی به پرونده های بانکی از سوی اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استان شد و تصریح کرد: این گزارش ها باید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه شود تا چنانچه مشکلاتی وجود دارد، مرتفع گردد.

فدائی با تاکید براینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان باید ترتیبی دهد که عملکرد بسیار ضعیف بانک های استان طی دو ماه آینده جبران شود، خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۰۰۰و سیصد میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک ها به صورت تکلیفی برای تامین منابع مالی بنگاه های تولیدی و اقتصادی استان، تاکنون برای صنعت شمال استان ۱۵۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به نامه وزارت کشور و ارائه آمار و اطلاعات از بانک های استان، یادآورشد: در صورتی که بانک ها نسبت به این آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور اظهارنظری داشته باشند، می توانند طی سه روز آینده با ارائه مستندات مربوطه به استانداری کرمان، نسبت به اصلاح آمار و اطلاعات دریافت شده اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان از برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه استان و ارائه گزارشی از وضعیت بانک های استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بانک ها در اسرع وقت پرداخت های مربوط به رونق تولید، پرداخت های مستقیم و یا سایر موارد را به تفکیک به استانداری اعلام نمایند.

پرداخت تسهیلات رونق تولید ۹۶

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه ۴۱۵ طرح به مبلغ ۱۹ هزار میلیارد ریال در قالب طرح رونق تولید ثبت نام کرده اند، افزود: از این مجموع ۳۶۷ طرح به مبلغ ۸ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال به کارگروه معرفی و ۲۸۳ طرح به مبلغ ۵ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال به تصویب رسیده است.

امین غفاری نژاد یادآورشد: تاکنون ۱۷۰ طرح به مبلغ ۲ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال در قالب طرح رونق تولید به بانک های استان معرفی شده که از این مجموع ۵۸ طرح به مبلغ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال از سوی بانک ها پرداخت شده است.

وی با تشریح عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید سال ۹۶ و انتقالی سال ۹۵، تصریح کرد: از مجموع ۱۷۲ طرح به مبلغ ۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال، ۵۸ طرح به مبلغ یک هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از پرداخت تسهیلات مستقیم۵۰ طرح به مبلغ ۷۱۱ میلیارد ریال از سوی بانک های استان خبر داد و گفت: استان کرمان در رتبه بندی پرداخت تسهیلات رونق تولید ۹۶ و انتقالی ۹۵ کشور با پرداخت تسهیلات ۱۵۸ طرح به مبلغ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال، در جایگاه شانزدهم قرار دارد.

بلاتکلیفی ۱۲۹ طرح بخش کشاورزی در بانک های استان

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در ادامه این جلسه ضمن تشریح وضعیت کلیه طرح های مصوب شده در کمیته تسهیل و رفع موانع تولید بخش کشاورزی استان، افزود: ۲۳۹ طرح به مبلغ ۱۰۱۵۴۰۱ میلیون ریال به بانک های استان معرفی شده که ۱۲۹ طرح به مبلغ ۳۱۱۹۷۵ میلیون ریال بدلیل مختلفی همچون عدم مراجعه، انصراف، عدم تکمیل پرونده، عدم ارائه مدارک، عدم تصویب و یا عدم ارائه وثیقه بلاتکلیف مانده اند.

علی جاویدی یادآورشد: ۹۰ طرح به مبلغ ۵۵۵۵۲۶ میلیون ریال طرح مصوب در دست بررسی است که از این مجموع ۲۰ طرح به مبلغ ۱۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال قرارداد عقد شده و پرداختی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.