گیلان-مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، منابع دولتی را برای توسعه راه ها کافی ندانست و یادآور شد: پروژه فومن – سراوان، پروژه انزلی – رضوانشهر و پروژه بازکیاگوراب – سیاهکل از بخش خصوصی استفاده می کنند.

۳ پروژه راه گیلان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اجرایی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان ، شعبانعلی خاوری در مراسم تقدیر از دست اندرکاران کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد سال ۹۵ در بین دستگاه های اجرایی استان گیلان که در سالن همایش اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در سطح استان گیلان پروژه های ملی بزرگی را دنبال می کند، گفت: امیدواریم حجم قابل توجهی از این پروژه ها تا پایان امسال به نتیجه برسد.

وی اتصال راه آهن قزوین – رشت را آرزوی گیلان دانست و اظهار کرد: با شدتی که در انجام کار شاهد هستیم و با همدلی در سطح ملی و استانی، امکان تحقق این پروژه تا چند ماه آینده وجود دارد. البته این راه آهن حتما باید به سمت انزلی برود تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان، با بیان اینکه اولویت راه آهن قزین – رشت جابجایی مسافر نیست، افزود: جابجایی ۱۰ میلیون تن بار پیش بینی شده است که با تکمیل فاز دوم تا بندر انزلی محقق می شود.

این مقام مسئول، خواستار تغییر مسیر ریل راه آهن از پیربازار رشت به جاده انزلی و فرودگاه سردار جنگل شد و تصریح کرد: به زودی پروژه های مهم کنارگذر لنگرود، کنارگذر پره سر، کمبربندی انزلی و فاز اول محور پونل – فومن به بهره برداری می رسد. محور پونل به سمت فومن – سراوان یک محور شریانی پرمخاطره است که در فاز اول ۲۵ کیلومتر را تعریف کردیم.

خاوری، از ارتقای شاخص آسفالت راه روستایی استان به ۵۳ درصد خبر داد و یادآور شد: در پایان سال ۹۲، ۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر و اکنون ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت داریم که قابل قبول است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی انجام شده است، عنوان کرد: سالانه ۳۶ میلیون نفر گردشگر وارد گیلان می شوند و بیشتر از راه های روستایی استفاده می کنند لذا شاخص آسفالت راه روستایی باید ارتقا پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، متوسط طول راه های کشور را ۱۷۶ متر و متوسط طول راه های استان را ۷۶۵ متر در کیلومترمربع دانست که نشان دهنده پیچیده بودن راه های ماست و گفت: گیلان اولین استانی است که سه پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان دارد که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حال اجراست.

خاوری، منابع دولتی را برای توسعه راه ها کافی ندانست و یادآور شد: پروژه فومن – سراوان، پروژه انزلی – رضوانشهر و پروژه بازکیاگوراب – سیاهکل از بخش خصوصی استفاده می کنند.

وی تعهد اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در بخش مسکن مهر را ۵۱ هزار و ۵۰۰ واحد دانست و خاطرنشان کرد: تا اواسط سال آینده این واحدها تحویل داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.