بجنورد- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه یک هزار و ۲۸ میلیارد تومان سهم استان از تسهیلات اشتغالزایی تعریف شده است، گفت: اولویت نخست کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری توجه به اشتغالزایی است بنابراین استان خراسان شمالی باید به هدفگذاری ایجاد ۱۰ هزار شغل خود دست یابد.

۱۰۲۸ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغالزایی خراسان شمالی برآورد شده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد رضا صالحی در یازدهمین نشست اعضای کارگروه اشتغال استان با بیان این که هدفگذاری ما تحقق کامل ابلاغیه تسهیلات بانک ها در راستای ایجاد اشتغال است، اظهار داشت:از رقم ۱۰۲۸ میلیارد تومان تعریف شده برای سهم استان، در بخش های رونق تولید ۴۶۰ میلیارد تومان، اشتغال فراگیر ۱۹۰،اشتغال پایدار روستایی ۲۶۳ ، مشاغل خانگی ۲۰، تعهد بانک سینا ۳۰، تبصره ۱۶ کمیته امداد ۳۶، تبصره ۱۶ سازمان بهزیستی ۱۴ و صندوق کارآفرینی امید ۱۵ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مسیر جذب اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی توان استان بیشتر از رقم اعلام شده باشد، سهم بیشتری از اعتبارات را جذب خواهیم کرد؛ از این رو برای ایجاد اشتغال نباید معطل اعتبارات و تسهیلات باشیم بلکه همه با کمک یکدیگر باید برای رشد و پیشرفت استان تلاش کنیم.

صالحی افزود: ضمن رعایت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک های عامل، اگر بانکی در این خصوص قصور و کوتاهی کرده باشد باید به سرعت جبران کند و اگر تاکنون تخصیص اعتبارات به کندی پیش رفته است، باید با ارائه آمار ومستندات ما را از این موضوع آگاه کنند تا بتوانیم این مساله را در تهران مورد رسیدگی و پیگیری قرار دهیم.

وی تاکید کرد: نباید در پرداخت تسهیلات محدودیت ایجاد کرد بلکه تمام دستگاه های اجرایی، دبیرخانه کارگروه اشتغال و بانک های استان به سمت ایجاد پرونده های منتج به اشتغالزایی حرکت کنند و در این مسیر نظارت های دقیق هم انجام گیرد.

رئیس کارگروه اشتغال استان با تاکید بر این نکته که باید مباحث اشتغال جدی تر پیگیری شود، برگزاری مستمر جلسات بانک های عامل در راستای اشتغالزایی را خواستار شد و گفت:هدفگذاری ما برای سال ۱۴۰۰ باید رسیدن نرخ بیکاری به کمتر از ۵درصد باشد که برای تحقق این مهم نیازمند تلاش مضاعف تمام مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل هستیم.

وی خراسان شمالی را استانی با توانمندی های بالقوه و جزو استان های غنی کشور دانست و تصریح کرد: در کنار این توانمندی ها مدیران شایسته ای هم مشغول به کار هستند که می توانند این توانایی های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند؛ ضمن این که نباید از سهم تسهیلات شهرستان ها نیز غفلت کرد بلکه بر مبنای شاخص های تعیین شده سهم هریک از شهرستان ها پرداخت شود.

صالحی بیان کرد:باید طرح هایی را که به ایجاد اشتغال واقعی منجر می شود، مورد حمایت قرار داد زیرا در ایجاد اشتغال به دنبال ارائه آمار یا شعار دادن نیستیم بلکه تمامی پرداخت ها باید منتج به اشتغالزایی شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود در ارتباط با دستورعمل اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اظهار داشت: در این خصوص نباید زحمات و تلاش های دولت تدبیر و امید را نادیده گرفت؛ این که روستاییان می توانند تسهیلاتی با پایین ترین نرخ سود را دریافت کنند از تلاش های این دولت است که البته دولت برای روستاییان مرزی نیز نرخ سود بسیاری کمتری را در نظر گرفته است که می تواند عامل مهمی در ایجاد اشتغال باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.