وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به رأی هیئت منصفه دادگاه نیویورک درباره پرونده معاون سابق «هالک بانک»، آن را دخالتی بی‌ سابقه در امور داخلی این کشور توصیف کرد.

آنکارا به رأی دادگاه آمریکا علیه یک مقام بانکی‌ ترکیه اعتراض کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه ترکیه امروز پنجشنبه با اعتراض به رأی هیئت منصفه دادگاه نیویورک درباره پرونده معاون سابق «هالک بانک»، آن را دخالتی بی‌ سابقه در امور داخلی آنکارا دانست.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: این رأی، دخالتی بی‌ سابقه در امور داخلی ترکیه است. امیدواریم این رأی که از لحاظ حقوقی یک ننگ به شمار می‌رود، تصحیح شود.

لازم به ذکر است، هیئت منصفه پرونده «محمد هاکان آتیلا» معاون سابق «هالک بانک» ترکیه در آمریکا، وی را در ۵ مورد مجرم و در یک مورد بی‌ گناه اعلام کرد.

بر اساس اعلام رأی این هیئت در نیویورک واقع در آمریکا، آتیلا متهم به ارتکاب جرایم «دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران»، «مشارکت در فریب دادن آمریکا»، «فریب دادن بانک‌های آمریکا»، «مشارکت در فریب‌ دادن بانک‌های آمریکا» و «مشارکت در پولشویی» است. وی همچنین در جرم «پولشویی» بی‌گناه شناخته شده است.

به گزارش آناتولی، قرار است رأی نهایی در خصوص تصمیم هیئت منصفه درباره پرونده محمد هاکان آتیلا ۱۱ آوریل سال جاری میلادی در جلسه ای از سوی قاضی پرونده صادر شود.

لازم به ذکر است، آمریکا مقامات هالک‌بانک ترکیه را با طرح اتهام ادعائی کمک به ایران در دور زدن تحریم‌ های ضالمانه آمریکا متهم کرده اند.

در همین رابطه، عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه چندی پیش اعلام کرد که به همتای آمریکایی خود خواهد گفت که دادگاه نیویورک درباره هالک‌بانک غیرقانونی است و باید پایان یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.