ایلام- معاون مدیریت بحران استان ایلام گفت: عملیات حفاری زمین شناسان و کارشناسان در سرابله برای دستیابی به نتایج وقوع پس لرزه های متعدد و صداهای عجیب و غریب کماکان ادامه دارد.

حفاری در سرابله ادامه دارد/ نتیجه پس از انجام حفاری ها

اقبال نوروزآبادیان روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه گروهی از کارشناسان زمین شناسی در شهر سرابله برای مشخص کردن علت لرزه های متعدد در حال آزمایش هستند، اظهارداشت: این گروه از زمین شناسان سه نقطه در اطراف شهر را برای حفاری و نمونه برداری از خاک در نظر گرفته که در حال حاضر حفاری در اولین نقطه کماکان ادامه دارد و هنوز به اتمام نرسیده است.

وی مدت زمان انجام حفاری در هر نقطه را حداقل ۱۰ روز بیان کرد و افزود: قرار بر این است که حفاری ها در عمقی کمتر از ۱۰۰ متر انجام شود و از لایه های مختلف خاک و سنگ منطقه نمونه برداری شده و آزمایش شود.

معاون مدیریت بحران استان ایلام به همکاری دانشگاه های استان در انجام مطالعات و بررسی وضعیت خاکی و لایه های زمین شهر سرابله و مناطق اطراف آن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هنوز هیچ یک از کارشناسان هیچ اظهارنظری در خصوص علت این رخدادهای طبیعی در شهر سرابله اعلام نکرده و قطعا نتایج پس از انجام تمام حفاری ها و بررسی های کارشناسی اعلام خواهد شد.

گفتنی است شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول از زمان وقوع زمین لرزه ۷.۳ ریشتری سرپل ذهاب به کانون پس لرزه تبدیل شده و با وقوع پس لرزه ها صداهای عجیبی به گوش می رسد که باعث رعب و وحشت در این شهر شده و خانه های بسیاری نیز دچار خسارت شده اند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.