اصفهان- مدیر دپارتمان روانشاسی موسسه آموزشی عالی فن‌آوران حکیم با اشاره به اینکه امروزه باید علوم خود را به‎روز رسانی کنیم گفت: در صورتی که این مهم عملی شود خواهیم دید که مشکلات اقتصادی نیز رفع می شوند.

رفع مشکلات اقتصادی با آموزش های نوین تجاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قربانی در نشست خبری گردهمایی مدیریت عالی، تجارت کسب و کار که قرار است روز پنجم بهمن ماه سال جاری در هتل کوثر برگزار شود، افزود: از این رو بنا داریم با ارائه آموزش های نوین در عرصه بازاریابی که موضوع مهمی در تجارت و کسب و کار است از مشکلات اقتصادی عبور کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: موسسه فن‌آوران حکیم فعالیت های آموزشی خود را از سال ۷۰ آغاز کرده و در این راه از اساتید مجربی به منظور ارتقا دانش دانش آموختگان استفاده کرده تا روش های نوین تجارت در اکوسیستم اقتصادی جاری شود

هوشنگ شیشه بران نائب رییس اتاق اصناف اصفهان نیز در ادامه این جلسه گفت: حضور مدیران و افراد با تجریه در چنین همایشی قطعا منشا اثر خواهد بود و باید این همایش ها افزایش داشته باشد. وی افزود: با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی پیش روی کشور اما امیدواریم با آموزش های مدیران و اساتید بتوان از این مشکلات عبور کرد.

افتتاح نمایشگاه بزرگ اصفهان در سال ۹۸

 مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: کمک به رونق کسب و کار یکی از دغدغه های شرکت نمایشگاه است و فعالیت موسسه فن آوران حکیم در این راه نیز ستودنی است.

علی یارمحمدیان با اشاره به ساخت نمایشگاه بزرگ اصفهان افزود: کلنگ ساخت پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان از سال ۹۴ به زمین زده شد و همزمان با ورود من به این شرکت می توان گفت ساخت این پروژه متوقف بود.

وی افزود: مانع مهمی که در راه ساخت این پروژه وجود دارد بدهی ۱۰ میلیارد تومانی آن است که ماهیانه ۴۵۰ میلیون تومان سود به این بدهی تعلق می گیرد اما زمانی که شهرداری سهم خود را در این پروژه افزایش داد روند تسویه این بدهی ها نیز بهبود یافت و امید است این بدهی ها صفر شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود این پروژه اوایل سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

فرصت ها از بین نمی روند

در ادامه این جلسه حسین طاهری مدرس بازاریابی و فروش با اشاره به اینکه فرصت های تجاری از بین نمی روند گفت: این فرصت ها از شرکتی به شرکتی دیگر تبدیل می شود، اما سازمان ها باید بتوانند در زمان طلایی از این فرصتها بهره مند شوند. وی افزود: به نظر من امروز شرایط در ایران برای سرمایه گذاری طلایی است و این برخلاف تصور عامه مردم است. طاهری تصریح کرد: امروزه برخی کسب و کارهای اینترنتی سه هزار میلیارد تومان فروش دارند و این به دلیل موقعیت مناسب و تازه ای است که در ایران فراهم شده است

وی با اشاره به لزوم توجه به سرمایه گذاری افزود: درست است که زمانی در ایران سرمایه گذاری حرف اول را می زد و امروزه هم این موضوع اهمیت قابل توجهی دارد اما با توجه به رشد تکنولوژی های نوین مانند شبکه های اجتماعی و اینترنتی و ظهور کسب و کارهای نوپا که مبتنی بر این زیرساخت ها فعالیت می کنند، معبر نوینی از روش های کسب و کار پیش روی ما نهاده شده است که با توجه به آنها و سرمایه ریزی های علمی می توان کسب و کارهای نوینی راه اندازی کرد. برای این موضوع می توان سایت مشابه "اوبر" که در ایران راه اندازی شده و درآمد قابل توجهی دارد را مثال زد.

این مدرس بازاریابی با اشاره به نموداری از وضعیت کسب و کارها گفت: با توجه به این نمودار ساده اما در عین حال مهم که وضعیت کسب و کارهای نوپا را نشان می دهد متوجه می شویم که شرکت ها برای ارتقا خود از وضعیت "شکست" هزینه ها، تبلیغات و سرمایه گذاری های هنگفتی انجام می دهند اما زمانی که به خط تعادل این نمودار یعنی بخش "بقا (رضایت کاذب) " می رسند فعالیت های خود را ادامه نمی دهند.

طاهری اضافه کرد: این درحالی است که برای رسیدن به خط اول نمودار یعنی بخش "موفقیت" باید اصول مهم علمی را در نظر داشته باشند تا با توجه به آنها به موفقیت برسند.

وی با اشاره به تئوری پنچره های شکسته مطرح کرد: زمانی که تمامی پنجره های یک ساختمان متروکه شهر را افراد بزهکار می شکنند و مسئولان دولتی نیز به این رویه توجه ندارند، سایر پنجره ها نیز توسط سایر افراد شکسته می شود اما امروزه اگر این اتفاق رخ دهد، شهرداری ها سریعا آن پنجره شکسته را تعویض می کنند تا با دیدن یک پنجره سایر پنجره ها توسط بزهکاران شکسته نشود، در کسب و کار هم این رویه صدق می کند و تا زمانی که سایر پنچره ها شکسته نشده باید آن یک پنجره شکسته را تعویض کرد.

حضور اساتید برجسته در همایش

گفتنی است در این همایش که قرار است در پنجم بهمن ماه ۹۶ و در سالن همایش‌های سیتی سنتر برگزار شود اساتیدی همچون احمد روستا پدر بازاریابی ایران و عضو هئیت علمی دانشگاه شهید بهشتی، با ارائه مبحث کسب و کار و بازاریابی ارزش آفرین(گامها، راهکارها و مدلها)، محمود محمدیان عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیات موسس انجمن علمی بازاریابی ایران، با ارائه موضوع بررسی نمونه های موفق بازاریابی و راهکارهای نوین بازاریابی، پرویز درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی و رئیس کمیته استاندارد سازی تحقیقات بازاریابی با مبحث تکنیک های فرصت یابی در بازاریابی و فروش و محمد طالاری استاد دانشگاه و مشاور در حوزه های استراتژیک سازمانها با مبحث خلق بازارهای آینده با هوشمندی استراتژیک صحبت های خود را ارائه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.