شیراز- استاندار فارس از اختصاص ۸میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با عوارض و مسائل مربوط به خشکسالی در این استان خبر داد.

۸میلیارد تومان اعتبار برای خشکسالی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل تبادار در جلسه شورای کشاورزی استان فارس گفت :با توجه به اهمیت توسعه کاشت محصولات باغی، انتظار می‌رود که با مدیریت و برنامه ریزی سهم بیشتری به حوزه مبارزه با آفات اختصاص داده شود.  

وی گفت :البته مبارزه با آفات محصولات کشاورزی به تنهایی کافی نیست و پیشگیری باید قبل از آن در دستور کار قرار گیرد، پس از سرایت آفت، حتی با بهترین روش های مبارزه، خسارت ها و هزینه هایی به وجود خواهد آمد.
استاندار فارس با اشاره به اینکه فارس رتبه اول تولید محصولات باغی را در کشور دارد و هم اکنون ۱۰درصد از کل این محصولات در سطح کشور را تولید می‌کند افزود:پرداختن به موضوع تولیدات باغی و توسعه این حوزه می تواند نقش موثری در اشتغال، کارآفرینی، بنیان تولید در کشور و استان و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی تعداد زیادی از خانواده های استان را در پی داشته باشد.  
تبادار بر لزوم توجه به بیمه محصولات باغی، به توانمند سازی روستا ها هم اشاره کرد، توجه کم و دیدگاه های غیر عالمانه به توسعه و توانمند سازی روستا ها سبب ایجاد نابسامانی هایی در حوزه اشتغال و به تبع آن مهاجرت، حاشیه نشینی و گسترش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی شده است.  
وی خاطرنشان کرد :امروز باید با دقت اشتباهات گذشته را شناسایی و از تکرار آنها پرهیز کرد تا بستر توانمندی روستا ها و روستایشان فراهم شود.  
استاندار فارس با انتقاد از این که مدیر عامل بانک کشاورزی استان برای دومین بار در جلسه شورای کشاورزی شرکت نمی کند، طی یک تماس تلفنی، مراتب گله مندی خود را به وی اعلام و تایید کرد که مسئولین در هر پست و جایگاهی که هستند باید در جلسات تصمیم گیری شرکت کنند و این عدم حضور نمی تواند توجیهی داشته باشد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.