قزوین_ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون 90 درصد چغندر قند از مزارع کشاورزی این استان برداشت شده است.

90 درصد محصول چغندر قند از اراضی کشاورزی استان قزوین برداشت شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فرزاد خوش اخلاق با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری ۳ هزار و ۸۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت چغندر قند رفته که از این میزان ۲ هزارو ۹۲۴ هکتار سطح سبز این محصول بوده است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری،  ۱۲۰ هزار تن چغندر قند از این میزان اراضی برداشت شود که تاکنون ۱۰۳ هزار و ۴۲۲ تن برداشت و تحویل کارخانه قند شده است.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در سال زراعی جاری، ۸۵۵ هکتار از اراضی چغندر کاری استان قزوین به روش ۵۰ سانتی کشت شده است.

خوش اخلاق به کشت ۵۰ سانتی چغندرقند در اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این روش آرایش کشت بصورت مستطیل کوچکتر یا مربع انجام و تراکم به طور مناسب رعایت و امکان فراهم کردن رشد گیاه بهتر انجام می شود.

وی در ادامه به بذر توزیع شده در سطح استان قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین بذر چغندرقند که در این استان توزیع شده شامل ۱۵۰۰ یونیت دروتی، ۱۳۰۰ یونیت اسپارتاک، ۱۰۵۰ یونیت پوما و ۱۳۰۰ یونیت فتورا و مابقی سایر ارقام بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: عدم پرداخت به موقع وجه محصول به زارعان مهمترین مشکل در بحث چغندر قند است که این امر سبب تأخیر در باز پرداخت تسهیلات سلف أخذ شده از بانکهای عامل و در نهایت منجر به جریمه زارعان با نرخ سود بالا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.