رویترز اعلام کرد:قیمت نفت که آغازی طوفانی را در سال جدید میلادی داشت، در آخرین روز کاری بازارهای جهانی در نخستین هفته سال ۲۰۱۸ اندکی کاهش یافت و بشکه‌ای ۶۷.۶۲ دلار فروخته شد.

پایان هفته اول سال جدید میلادی با نفت ۶۷.۶۲ دلاری/اختلال در مصرف نفت آمریکا با سرمای بیش از حد

به گزارش قدس آنلاین، با افزایش تولید نفت آمریکا، قیمت نفت روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی در هفته گذشته کاهش یافت و از بالاترین قیمت دیده شده در سال ۲۰۱۵ فاصله گرفت.

به گفته تاجران، افزایش تولید نفت آمریکا و تقاضای کمتر برای محصولات پالایش شده بر بازار تاثیر گذاشته است.

جان کیلداف، تحلیلگر اگن کپیتال گفت: «بهبود تولید نفت آمریکا به کاهش برخی از افزایش قیمت‌های اخیر کمک کرد.»

برخی تاجران می‌گویند ناآرامی در ایران که سومین تولیدکننده بزرگ نفت در اوپک است به افزایش قیمت‌ها کمک کرده است. البته نبود اخباری مبنی بر درگیری در این کشور در روز جمعه، برخی از تنش‌ها را از بازار دور کرد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۵ سنت کاهش ۶۷.۶۲ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۷ سنت کاهش ۶۱.۴۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

ریچارد هاستینگز، تحلیلگر بازار نفت در این رابطه گفت: «زمستان سخت آمریکا ممکن است مقداری در مصرف سوخت در این کشور اختلال ایجاد کند و این برای بازار نفت خوب نخواهد بود.»

حفاران آمریکایی در هفته منتهی به ۵ ژانویه ۵ دکل نفتی را خاموش کردند و مجموع دکل‌های فعال نفتی این کشور به ۷۴۲ دکل رسید. تعداد دکل‌های نفتی که شاخصی برای تولید اتی نفت آمریکاست نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر است. در مدت مشابه پارسال ۵۲۹ دکل فعال بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.