قم- مرجع تقلید شیعیان خطاب به دولتمردان گفت: مبادا توجیه‌گری کنید و مسئله مطالبات مردم را نادیده بگیرید، واقعیات باید پذیرفته شود و مشکلات را حل کرد.

مبادا با توجیه‌گری ‌مطالبات مردم را نادیده بگیرید

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در تجمع جمعی از طلاب انقلابی شهر مقدس قم که جهت محکومیت فتنه اخیر و پیگیری مطالبات مردم در مسجد امیرالمومنین(ع) گردهم آمده بودند، اظهار داشت: دشمن در سایه این بیداری طلاب و مردم مأیوس می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: از اطلاعات به‌دست‌آمده معلوم شده که فتنه اخیر از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌شده بود و این‌طور نبود که عده‌ای می‌خواستند علیه معضلات اقتصادی اعتراض کنند و فتنه گران به آن‌ها پیوسته‌اند و آن را مقدمه فروپاشی نظام قرار دهند که بیداری مردم سبب شد تیر آن‌ها به سنگ بخورد و هیچ نتیجه‌ای جز رسوایی برای آن‌ها نداشته باشد.

وی ادامه داد: خاموشی فتنه به معنای فراموشی فتنه نیست و از فرصت‌های مختلف استفاده خواهند کرد و ما باید بیداری خود را حفظ کنیم، این‌ها به‌قدری مفتضحانه عمل کردند که رادیو انگلیس هم دستور به مسلح شدن مردم داد که چنین کاری هیچ سابقه‌ای نداشته است.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: الحمدالله فتنه خاموش شد و باید بیش‌ازپیش مراقب باشیم، در دنیا عده‌ای زورمند یاغی دیکتاتور هستند که می‌خواهند همه دنیا زیر فرمان آن‌ها بوده و منافع مردم را چپاول کنند و مردم در فقر باشند و آن‌ها سوار و دیگران پیاده باشند.

وی گفت: گناه بزرگ ما بعد از انقلاب این بوده که این بافت را شکستیم و روی پای خود ایستادیم و تا زمانی که ما روی پای خود باشیم، آن‌ها فتنه‌هایی به پا می‌کنند و تا تسلیم آن‌ها نشویم، برجام و مسائل موشکی و حقوق شهروندی و درنهایت به رسمیت شناختن اسرائیل را مطرح می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: ما باج به هیچ‌کس نمی‌دهیم و این برای استکبار سخت است که با استقلال، در جبهه‌های مختلف آن‌ها را شکست داده‌ایم، این استقلال برکات زیادی دارد.

وی اظهار داشت: انقلاب، ریشه خیلی قوی دارد و با چنین اتفاقاتی متزلزل نمی‌شود، مثل این بوده که کسی با کلنگ گوشه کاخ محکمی را خراش دهد و فکر کند که با این کار کاخ خراب می‌شود، این انقلاب به‌سختی به‌دست‌آمده و به این راحتی از دست نمی‌رود، ای‌کاش پیام این راهپیمایی‌های عظیم مردمی را می‌فهمیدند، این راه به هیچ کجا ختم نمی‌شود و باید بپذیرند که این ملت و انقلاب مستقل خواهد ماند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: در تحلیل مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کور خوانده‌اند و کاش آدم فهمیده‌ای در میان آن‌ها بود که بگوید مشت بر دیوار می‌کوبید، ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و پیش می‌رویم.

وی ادامه داد: باید در این شرایط متحد و متفق باشیم و مسئله اتحاد نباید فراموش شود، عدم اتحاد مشکلات فراوانی به وجود می‌آورد که یکی از آن‌ها اختلاف است، این راهپیمایی نشان داد که مردم با همه اختلافات، زمانی که در مقابل دشمن قرار گرفتند، دست‌به‌دست هم آمدند و برای خاموش کردن فتنه متحد شدند.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: کسی به خاطر اختلاف‌سلیقه پرچم، قرآن کریم و مفاتیح‌الجنان را به آتش نمی‌کشد، هوشیاری اجتماعی و بیداری ملت جای تقدیر و تشکر دارد که در فتنه‌ها همه اختلافات کنار گذاشته می‌شود و بر دهان دشمن کوبیده می‌شود و فتنه را خاموش می‌کند.

وی یادآور شد: مطالبات اقتصادی خاموش نشده و مردم نگران مشکلات اقتصادی و فضای مجازی لجن‌زار متعفن هستند و تا این دو مشکل برطرف نشود، ریشه مشکلات حل نمی‌شود، باید واقعاً برای مردم کار شود و در برنامه بودجه نباید تحمیلات تازه‌ای بر گردن مردم گذاشته شود و نمایندگان مردم و رئیس‌جمهور و هیئت دولت توجه کنند که با بودجه باید بار مردم کم شود نه این‌که بر بار مردم افزوده شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مبادا توجیه‌گری کنند و مسئله مطالبات مردم را نادیده بگیرند، واقعیات باید پذیرفته شود و مشکلات را حل کرد و دومین اصل مهم، فضای مجازی است، تمام اختیار فضای مجازی در دست دیگران است و می‌توانند همه را به شورش و فتنه دعوت کنند، ما در فضای مجازی برده آن‌ها هستیم و از خود اختیاری نداریم، ما نمی‌گوییم فضای مجازی نمی‌خواهیم بلکه می‌گویم باید فضای مجازی سالم داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر فضای مجازی باز شود باز هم همان روال قبل می‌شود و شورش‌ها تکرار می‌شود، اگرچه عدد مهمی نیستند اما می‌توانند کاری کنند که باعث شادی دشمنان شده و می‌توانند قدمی بردارند که دشمن در دنیا روی آن تبلیغات کند، من سال‌هاست که درباره فضای مجازی صحبت می‌کنم اما تا دامن خودشان را نگرفته بود، به آن توجهی نمی‌کردند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به خواسته‌های مردم ابراز کرد: ما از ابتدا جمهوری اسلامی را مطرح کردیم و اسلام در جمهوری ما عجین شده و اختیاراتی را برای رهبری و رئیس‌جمهور قائل شده‌ایم، این قانون اساسی باید عمل شود و نباید زیر پا بماند، با حفظ آرامش و مطالبات و برنامه‌های سازنده، مسائل دیگر کشور را هم حل کنیم،

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مشکلات از درون نه با تکیه به بیرون حل می‌شود و اگر اقتصاد مقاومتی حل شود، مطمئن باشید که مشکلات کشور حل می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر ترس از موشک‌ها نبود به کشور حمله کرده بودند و برخی نباید بگویند که به‌جای ساخت موشک اقدامات دیگری انجام دهیم، با تحریم‌ها هیچ اتفاقی برای ما نمی‌افتد چون تحریم، ابزار ضعفا است و دیگر گزینه‌های روی میز ندارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.