قزوین_ حمله سگ، کودک و دو مرد ۴۵ و ۵۵ ساله را راهی مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین کرد.

حمله سگ در قزوین سه نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، اعظم قلی زاده مسوول شیفت عصر بخش پنج جراحی مردان مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین از درمان کودک ۱۰ ساله و دو مرد ۴۵ و ۵۵ ساله در یک هفته اخیر، خبر داد که در شهر قزوین و اطرف آن، مورد حمله سگ واقع شده بودند.

قلی زاده درباره این مصدوم گفت: کودک ۱۰ ساله ای که توسط سگ از ناحیه ران پا به شدت آسیب دیده بود و مرد ۴۵ ساله از ناحیه دست و مرد ۵۵ ساله از ناحیه دست و گوش توسط سگ آسیب دیده بودند، در مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین توسط پزشکان متخصص جراحی و مراقبت های پرستاری تحت درمان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با هماهنگی با مرکز بهداشت قزوین، واکسن هاری برای مصدومان تزریق شد.

دکتر علی طارمیها متخصص جراحی و رییس مرکز آموزشی- درمانی شهید رجایی استان قزوین نیز در خصوص گاز گرفتگی حیوانات گفت: هر انسانی که از طرف هر حیوان درنده یا جونده ای دچار گاز گرفتگی شود، ممکن است دچار بیماری هاری شود و به همین خاطر نخستین اقدام، جلوگیری از هاری در گاز گرفتگی است.

وی با بیان اینکه باید محل زخم را شست و تمیز کرد و ضمن اعزام بیمار به مراکز درمانی، خونریزی باید با کمک پانسمان موقت متوقف شود، اظهار کرد: واکسیناسیون هاری در پنج نوبت است که نخستین واکسن در روز اول و روزهای بعدی به ترتیب روز سوم، پنجم، هفتم، چهاردهم و بیست و هشتم است.

افزایش سگ گاز گرفتگی

محسن ادهمی، مدیر مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین در این رابطه اظهار کرد: ۵۲ فرد گزیده شده توسط حیوان، از اول فرودین تا ۱۰ دی ماه سال جاری به این مرکز مراجعه داشته اند که ۴۵ مورد، سگ گاز گرفتگی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.