کرج- رئیس هیئت شطرنج استان البرز از برگزاری لیگ کشوری زیر ۱۴ سال این رشته به میزبانی سالن شهید کیانپور کرج خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ تیم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

کرج میزبان لیگ شطرنج زیر ۱۴ سال کشور شد

مهدی کیانپور در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت:این رقابت ها از ۲۱ دیماه برگزار می شود و احتمال افزایش تیم ها تا شروع مسابقات وجود دارد.

رئیس هیئت شطرنج استان البرز به آخرین شرایط سالن شطرنج شهید کیانپورنیز اشاره کرد و گفت: امکانات سخت افزاری به صورت درجه یک در این سالن موجود نیست اما به شکل استاندارد و قابل استفاده است.

وی در خصوص دیگر فضای تخصصی شطرنج استان نیز گفت: سالن شطرنج مهرشهر در حال حاضر در فرایند مزایده قرار دارد و مقرر شده است تا در مرحله بعدی مزایده شرکت کنیم.

کیانپور با اشاره به جایگاه شطرنج استان البرز درسطح ملی گفت: این رشته در سال گذشته رتبه ششم کشوری را از آن خود کرده بود که به طور حتم با در اختیار داشتن حداقل ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار می توانیم رتبه استان را تا ۳ پله ارتقا دهیم.

وی به اهمیت استعدادیابی برای ادامه روند موفقیت آمیز شطرنج در استان البرز اشاره کرد و گفت: در سطح استان در سنین پایه استعدادهای بسیاری وجود دارند که نیاز به توجه بیشتری دارند.

 متولی رشته شطرنج در استان البرز ادامه داد: در مهد کودک ها و مدارس غیر انتفاعی بحث استعدادیابی به صورت رسمی با حضور مربیان حرفه ای به خوبی انجام شده است.

کیانپور تصریح کرد: همچنین در راستای همکاری با اداره آموزش و پرورش در ۵ نقطه از استان البرز  کارگاه آموزشی دو روزه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.