در واقع طرح دونالد ترامپ به دنبال باز طراحی حوادث سوریه درایران است تا ایران را در بحران طولانی وخونینی غرق کند,در حالی که رئیس دولت آمریکا براین موضوع تاکید دارد هوشیاری وهوشمندی مقامات جمهوری اسلامی ایران، تعامل بسیار هوشمندانه نیروی انتظامی با اغتشاشگران وتظاهر کنندگان موجب شکست خوردن آمریکا درعرصه های میدانی داخلی ایران شد.

ترامپ به دنبال ایجاد سوریه ای دیگر در ایران است

قدس آنلاین- حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه رئیس دولت آمریکا درصدد جلب نظر صهیونیست ها در ضدیت با جمهوری اسلامی است اظهار داشت: بعد از پیروزی آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این کشور ضدیت خود با ایران را بیش از پیش افزایش داده است. ترامپ با اذعان به این موضوع که انتخاب او برای ریاست بر دولت ایالات متحده مرهون لابی گری صهیونیستی و یهودیان آمریکاست لذا از هر فرصتی برای جلب اعتماد وخدمت به صهیونیست ها در تقابل با جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند. لذا ترامپ از همان آغاز مبارزات انتخاباتی براساس دو محور اهداف خود را پیش برد نخست تضعیف محور مقاومت و تلاش برای خروج از توافق  هسته ای با ایران.

وی با اشاره به اینکه اتاق فکر براندازی واغتشاش علیه جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه توسط آمریکا طراحی شده خاطر نشان کرد: بیش از یک سال از ورود آقای ترامپ به کاخ سفید می گذرد اما وی در هر فرصتی تلاش کرده تا با جریان سازی علیه ایران، جمهوری اسلامی ایران را در مظان اتهام قرار دهد. بی شک شکست گروهک های تروریستی داعش، جبهه النصره و جیش الاسلام ضربه بزرگی برای آمریکا وعربستان سعودی است که تا کنون میلیاردها دلار برای این گروه ها هزینه کرده اند. هانی زاده تصریح کرد: شکست میدانی که راه گریزی از آن برای امریکا، رژیم صهیونیستی وعربستان در سوریه و عراق برجای نگذاشت، به همین دلیل امریکا به شدت از مدیریت ایران بر بحران سوریه وعراق عصبانی وخشمگین است لذا از مدت ها پیش و بعد از شکست داعش با کمک رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی با راه اندازی اتاقهای جنگ نرم در عربستان، بحرین و امارات برای ورود در بحرانهای احتمالی داخلی ایران در فکر دسیسه وتوطئه افکنی علیه جمهوری اسلامی است.

هانی زاده با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایجاد سوریه دیگری درایران است خاطرنشان کرد: در واقع طرح دونالد ترامپ به دنبال باز طراحی حوادث سوریه درایران است تا ایران را در بحران طولانی وخونینی غرق کند، در حالی که رئیس دولت آمریکا بر این موضوع تاکید دارد هوشیاری وهوشمندی مقامات جمهوری اسلامی ایران، تعامل بسیار هوشمندانه نیروی انتظامی با اغتشاشگران وتظاهر کنندگان موجب شکست خوردن آمریکا  درعرصه های میدانی داخلی ایران شد. وی افزود: لذا با آنکه شورای امنیت حق دخالت در مسائل داخلی کشورها را ندارد با اصرار زیاد آمریکا این شورا جلسه تشکیل داشت در حالی که آمریکا به دنبال تصویب قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی بود. این کارشناس مسائل بین الملل در خاتمه تصریح کرد: طبق آیین نامه داخلی شورای امنیت این شورا در زمانی می تواند به مسائل داخلی کشورها ورود کند که مخل امنیت وصلح جهانی باشند از این رو با توجه به آنکه خانم نیکی هیلی اصرار زیادی برای صدور قطعنامه علیه ایران داشت لذا با مخالفت کشورهای دائم و غیر دائم عضو شورای امنیت سازمان ملل مواجه شد و منجر به شکست مجدد آمریکا درعرصه سیاسی علیه ایران شد. از یک سو جمهوری اسلامی ایران در کنترل و مهار تظاهرات واغتشاشات بسیار موفق عمل کرد و این موضوع  پیروزی مغتنمی برای جمهوری اسلامی به شمار می رود. از سوی دیگر شکست آمریکا در شورای امنیت و عدم تصویب قطعنامه علیه ایران پیروزی بین المللی جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.