ارتش آزادی‌بخش روهینگیای آراکان در بیانیه‌ای گفت: گزینه‌ای جز مبارزه با تروریسم تحت حمایت میانمار نداریم.

روهینگیا هیچ گزینه‌ای جز مبارزه با تروریسم تحت حمایت میانمار ندارد

به گزارش قدس آنلاین، ارتش آزادی‌بخش روهینگیای آراکان روز یکشنبه اعلام کرد که هیچ گزینه‌ای جز مبارزه با تروریسم تحت حمایت دولت میانمار که علیه مردم روهینگیا است، ندارد و مشورت روهینگیایی‌ها در تمامی تصمیماتی که برای آینده آنها گرفته می‌شود را خواستار شدند.

براساس گزارش «جروزالم پست»، این گروه در بیانیه‌ای گفت: هدف‌ از این مبارزه دفاع و محافظت از جامعه روهینگیا است. مردم روهینگیا باید در تمام تصمیماتی که در مورد نیازهای بشردوستانه و آینده سیاسی آنها گرفته می‌شود، حضور داشته باشند.

از روز ۲۵ آگوست پس از آن‌که موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا آغاز شد، خانه‌هایشان به آتش کشیده شد و زنان و کودکانشان مورد تجاوز ارتش میانمار قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از ۶۴۶ هزار نفر از این افراد آواره شده و به بنگلادش گریخته‌اند.

مسلمانان میانماری ساکن ایالت راخین در غرب میانمار به نام مسلمانان روهینگیا شناخته می شوند. آنان دست‌کم از سال ۲۰۱۲ مورد حمله بوداییان هستند و آنچه بر شدت این وضعیت می‌افزاید سکوت مقامات دولتی است تا جایی که گاه نظامیان دولتی نیز در اقدامات خشونت‌بار سهیم می‌شوند.

تاکنون قتل‌های فجیعی علیه مسلمانان این منطقه که شمارشان یک میلیون و صدهزار نفر برآورد شده بود، اتفاق افتاده و هزاران نفر (۱۴۰ هزار حداقل) از محل زندگی خود آواره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.