زاهدان- معاون سیاسی و اجتماعی استانداری گفت: اولویت دولت در روستاهای استان تامین آب شرب بهداشتی است.

تامین آب شرب بهداشتی روستاهای سیستان و بلوچستان در اولویت دستور کار دولت

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر جمشیدنژاد درسومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: بخشی از کمبودهای آب آشامیدنی مربوط به خشکسالی های چندساله و بخشی نیز به دلیل بی تدبیری در جانمایی و محل اسکان روستاییان بوده که مشکلاتی را در ارائه خدمات سبب شده است.

وی ضرورت پیش بینی منابع آب و سایر خدمات را اولویت های تشکیل روستاها دانست و تصریح کرد : فرمانداران ، بخشداران و بنیاد مسکن موظف به نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ضمن تاکید بر رعایت مباحث زیست محیطی و نکات بهداشتی در جلوگیری از حیوان گزیدگی و مبارزه با شیوع بیماری هاری افزود : اطلاع رسانی در این موارد اهمیت ویژه ای داشته زیرا عدم آشنایی و نداشتن اطلاعات علمی موجب اقدامات اشتباه می شود.

جمشیدنژاد جلوگیری از تکثیر و زاد و ولد سگهای ولگرد ، رعایت بهداشت محیط ، نظارت دقیق و واکسیناسیون را در امر پیشگیری از بیماری هاری موثر دانست.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به قرنطینه و امحاء دامهای مشکوک افزود: ضرر و زیان امحاء دام به عنوان خسارت باید توسط دولت به صاحبان آنها پرداخت شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.