بجنورد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون منطقه امن در بجنورد برای اسکان اضطراری در مواقع بحرانی آماده بهره برداری است.

امکان اسکان اضطراری در منطقه امن بجنورد ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن شکوری نسب اظهارکرد: به‌منظور احداث منطقه‌ای امن برای اسکان اضطراری مردم در مواقع بحرانی زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در سایت اداری ارکان بجنورد به این سازمان واگذار شده است.

وی ادامه داد: دیوارکشی‌های این زمین انجام‌ شده بود و این امکان وجود دارد که در مواقع بحرانی بتوان در این محل اردوگاه اسکان اضطراری برپا کرد.

شکوری نسب افزود: عملیات احداث پروژه منطقه امن در مرکز استان به شکل فازبندی برای زلزله و سیل از سال آینده آغاز خواهد شد.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه مطالعات این منطقه تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، در این راستا پس از پایان طرح مطالعاتی میزان اعتبار مورد نیاز در این پروژه برآورد می‌شود.

شکوری نسب خاطرنشان کرد: در حوادثی همانند زلزله امکان راه اندازی اسکان اضطراری در برخی از نقاط وجود دارد اما در شرایط سیل این مهم قابلیت اجرا ندارد، بنابراین بیش از پیش نیاز به یک منطقه امن احساس می‌شود.

وی عنوان کرد: پس از ایجاد و بهره برداری کامل از منطقه امن در سایت اداری ارکان تلاش می‌شود تا یک منطقه ای با همین ویژگی ها در دیگر شهرستان‌های استان نیز احداث شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.