بجنورد- سرپرست آتش نشانی شهرداری بجنورد گفت: از ابتدای امسال ۹۸ منزل مسکونی به صورت جزئی و کلی دچار آتش سوزی شده است.

۹۸ منزل مسکونی بجنورد دچار آتش سوزی شده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی آتش نشانی بجنورد، مجید گریوانی در خصوص علت آتش سوزی در منازل مسکونی سطح شهر اظهار کرد: بیشترین علت آتش سوزی «نشت گاز در مجاورت شعله روشن،اتصال در سیم کشی برق و انتقال حرارت» بوده است.

وی ادامه داد: لازم است تا شهروندان با استفاده از شیلنگ های استاندارد و سالم وهمچنین اتصال آنها به شیر گاز به وسیله بست از نشت گاز پیشگیری کنند.

وی استفاده از شیلنگ های غیر استاندارد و پوسیده، عبور شیلنگ ها از زیر وسایل منزل، دیوار، پنجره و طول بلند شیلنگ که گاهی فاصله مناسبی با اجاق های روشن ندارند را بیشترین علت نشت گاز در منازل مسکونی اعلام کرد.

گریوانی تصریح کرد: استفاده از سیم کشی «روکار»، وصل کردن چندین دوشاخ برق به یک پریز(کشیدن بار اضافی برق)از دیگر عوامل اتصال در سیم کشی برق و متعاقبا آتش سوزی در منازل است.

این مقام مسئول در آتش نشانی بجنورد خاطر نشان کرد: یکی از راه های «انتقال حرارت» در منازل مسکونی،شعله ور شدن تابه روغن بر اثر بی احتیاطی و داغ شدن بیش از حد آن است.

وی تاکید کرد: داغ شدن بیش از حد روغن در تابه باعث شعله وری در ظرف و سرایت آن به هود آشپزخانه و در مراحل بعدی به کابینت ها و وسایل منزل خواهد شد.

سرپرست آتش نشانی در پایان از تمامی شهروندان درخواست کرد: نسبت به تهیه یک خاموش کننده دستی اقدام لازم را انجام داده تا در صورت بروز آتش سوزی،  قبل از رسیدن آتش نشانان بتوانند از گسترش آتش در منزل جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.